Weer een berichtje van mij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu Weer een berichtje van mij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Weer een berichtje van mij

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

09 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Bon noche allemaal!
Leuk dat er altijd wat mensen zijn die mijn verhaaltjes lezen en wat terug typen. Dat doet me goed :) Ik ben inmiddels 5 maanden weg, dat betekent dat ik al over 2/3 deel ben. Het lijkt wel of de tijd steeds sneller gaat. Maar dat is niet erg, over 2 maanden heb ik het hier wel gezien denk ik. Vooral mijn stage wordt me een beetje eentonig, ik heb niet echt meer het idee dat ik nog wat nieuws leer. Ik ben natuurlijk wel druk met mijn opdracht bezig en dat vordert ook steeds meer, gelukkig.

De laatste tijd was niet veel anders dan voorgaande weken; stage, strand, uit eten, feesten, boekje lezen, filmpje kijken, slapen. Dus daarover zal ik het kort houden. Ik heb wel nog wat grappige dingen meegemaakt, die ik graag met jullie wil delen.

Nou, er is een nieuwe disco hier geopend, genaamd Kartoesh, daar gingen we heen met z’n 8en en het was er stampvol, we moesten zelfs buiten wachten en dat hoeft hier normaal nergens. Was ook helemaal geen succes, helaas. Ook nog afscheidsfeestje gehad van Jimmy bij Downtown, was een erg gezellig avondje.
Pas was er een feest op Wet&Wild, met Barry Hay en The Clarks! Nou dat was echt heel erg gezellig, ook al was het een beetje van de oude stempel. Daarna zijn Anne-Fleur en ik nog doorgegaan naar Mambo, waar we een speler uit Spangas tegen kwamen.

Donderdagavond is altijd onze Cinco avond en daar is het happy hour tot 11 uur. Dus wij lekker vroeg daarheen, ik geloof dat het kwart over 10 was, en het was er nog helemaal niet druk. En dan is daar een parkeerplaats gewoon op een open soort van grasveld. Dus wij rijden erop en opeens hoorden we Pong pfff pfff pfff. Ojee, dat voorspelde niet veel goeds. Dus de auto geparkeerd en ja hoor… De band was lek. Nou dat is lekker voor het uitgaan. Dus Nicky en ik stonden een beetje verbaasd en verward te kijken, want we wisten geen van beiden hoe we een band moesten verwisselen. Opeens stonden er 3 Antillianen bij de auto, waarvan één zegt: wat klonk je auto raar. Dus wij gezegd dat de band kapot was. Hij zegt: oh oke, ik zal em ff snel verwisselen. Naja, prima geregeld dus. Wij toekijken hoe 2 de band aan het maken waren. Konden wij snachts in ieder geval weer naar huis!
En toen was er afgelopen zaterdag ook nog een feestje genaamd Lekker Flirt, je kent het idee wel, dat iedereen een gekleurd bandje om heeft. Nou dat was ook echt tof, weer eens wat anders!

Ohja en pas ging ik samen met Anne-Fleur naar het strand. En ik had een gratis entreekaartje, dus toen mochten we allebei gratis naar binnen. Daarna hadden we een strandstoel, en normaal moet je daar altijd 5 gulden voor betalen, maar omdat Anne-Fleur een goed woordje deed mochten we ook die gratis hebben. En daarna nog even een gratis cocktail geregeld bij iemand die we kennen! Nou, dat was een leuk stranddagje kan ik wel zeggen :)

En wat ik pas meemaakte, dat zul je helemaal niet geloven. Ik stapte de bus uit om naar stage te lopen, tegelijk met een Antilliaan. Vraagt die Antilliaan aan mij: ga je naar het strand? Of werken? Dus ik zeg: ja werken. Zegtie: ja ik ook, maar ik ben te laat (het was 9 uur, hij moest er half 8 zijn). Ik denk hoor ik dit nou goed :O Een Antilliaan die zegt dattie te laat is, het moet niet gekker worden hoor!

Nu heb ik gelukkig mijn auto weer terug, dus kan lekker weer zelf gaan toeren.
Nou, en dan is het morgen 10 april. De dag dat Annemijn mij hier komt vergezellen 3 weken lang! Ik heb er heel veel zin in :) Het volgende berichtje wordt er dus eentje van ons samen!

Annemijn, goede reis en tot morgen!

Ayooooooooooo!
Liefs, Daniëlle


Ohja, nog even een feitje. Jullie hebben een tijdje terug de klok verzet, maar “wij” luie Antillianen doen daar niet aan, dus het tijdverschil tussen ons is nu 6 uur.

  • 10 April 2008 - 07:04

    Melanie:

    Hey Daan, Leuk om weer een berichtje van jou te lezen... Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt..
    Alleen jammer da je stage nu een beetje eentonig begint te worden, maja.. ut duurt nu nie meer zo lang... Als die laatste maande net zo snel gaan als de eerste, dan vliegt de tijd voorbij...
    En nu staat je weer iets extra's leuks te w88... Annemijn komt na je toe! Jullie gaan het vast erg na je zin krijge daar met z'n 2en!
    Maak er een paar mooie weken van!
    Tot het volgende berichtje..

    Liefs Mel

  • 10 April 2008 - 07:50

    Carola:

    hoi daantje!!

    wat een leuk verhaal weer... en ook zo moooi geschreven en leuk verwoord zoals: dat is van "de oude stempel" chique de friek:P haha ik zie het ook al helemaal voor me toen die band kapot ging van jullie auto...haha ik zou dan ook zoiets hebben van: oke, en nu? leuk dat annemijn vandaag arriveert!! Ben echt jaloers op haar!!! wou dat ik meekon...maar helaas, nog een leuk laatste blok project op school houd me weer tegen:S maar zo te horen heb jij het toch te druk met stappen en feesten, dus dat komt wel goed met jou!!! oh en wat gaat de tijd toch snel zeg! nog maar 2 maandjes!! kan niet wachten je weer te zien!! doe de groetjes en annemijn... en ik krijg over 10 minuten mijn stagebeoordeling...spannend!!!! ik laat je het cijfer weten!!

    dikke kus!!

  • 10 April 2008 - 17:41

    Kevin:

    Heey Daan!!

    Ik hou t vandaag ff kort (druk druk druk, in tegenstelling tot de Antillianen zo te horen:P), maar wil je iig 3 leuke weken wensen met Annemijn!!:D

    Tot snel!
    x

  • 10 April 2008 - 18:40

    Mam:

    Hai meissie,

    Natuurlijk hoor ik deze verhaaltjes ook tussendoor van jou. Wel handig dat je vriendelijke Antillianen om je heen hebt om de band te wisselen.

    Ik zou op dit moment wel even willen ruilen met Annemijn.
    Lekker naar de warmte, de mooie stranden, het relaxte leventje.
    Ik wens jullie samen 3 onvergetelijke geweldige weken,

    Nog veel succes met je stageopdracht.

    Groetjes

  • 10 April 2008 - 18:59

    Danique:

    t was al erg genoeg dat ik 1 vriendinnetje moest missen, en nu moet ik er 2 missen!! ben blij dat het maar voor even is en dat jij ook weer bijna terug komt! ondanks dat je het zo naar je zin hebt, begin ik nu onderhand wel weer zin te krijgen in een avondje lekker sandwichen! nou als het goed is land annemijn over een uurtje, doe ze de groetjes! ik wens jullie heeeeeeel veel plezier met zijn 2tjes.. lekker stappen enz. en tot snel!

    ps wel grappig haha dat we allebei zo'n vaag auto verhaal meemaken op onze reis! haha

    xxxxx

  • 10 April 2008 - 19:25

    Laura:

    heej daantje,

    natuurlijk blijf ik ook jouw berichtjes lezen ;) Klinkt niet verkeerd :P En echt fijn dat annemijn morgen komt zeg! ohja ennuhm te laat komen, nou dat hoef je bij mij op stage ook niet te doen, want daar kunnen ze echt niet tegen daar ;) te raar voor woorden :P Zo te lezen ben je drukker met stappen en leuke dingen doen dan stage, dus dat scheelt, dan hou je toch nog een beetje afwisseling daar!

    Nou daan ik hou je site in de gaten!

    Veel plezier samen met Annemijn!

    dikke (surinaamse zoeloe) kus,
    Laura

  • 10 April 2008 - 19:43

    Pa:

    Ha Danielle,
    Mooi om weer zo'n leuke verhaaltjes te lezen van wat je mee gemaakt hebt. Toch maar goed dat sommige antillianen meteen klaar staan om te helpen. Ja, en nu komen er weer 3 mooie weken aan. Annemijn is nu bijna daar, mooi weer, gezelligheid, lekker uitgaan, wat wil je nog meer. Schitterend is dat.
    Ik wens je nog veel succes en met Annemijn een hele mooie tijd.

    Groetjes.

  • 11 April 2008 - 12:11

    Marloes:

    Hoihoi!
    Wat klinkt het toch weer allemaal super! Beetje jammer dat je stage een beetje eentonig begint te worden, maar met al die feestjes, de zon, het strand etc. moeten die 2 maanden nog wel vol te houden zijn lijkt me zo ;)
    Heel veel plezier met Annemijn de komende 3 weken! Ik zou graag met haar willen ruilen haha...
    Kus,
    Marloes

  • 15 April 2008 - 09:23

    Leonie:

    Hey daan!

    Juist leuk om je verhalen te lezen, weet ik tenminste een beetje wat je daar uitspookt ;)
    Annemijn is al paar daagjes bij jou, en die heeft t geloof ik ook prima naar de zin. Maarjah...al die leuke, gave, grappige, mooie dingen daar...dat kan niet anders! Geniet er nog van! Zeker nu het niet zo heel lang meer duurt..

    xjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Daniëlle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 20927

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

Australië

10 November 2007 - 16 Juni 2008

Curaçao

Landen bezocht: