Toen waren de drie weken alweer voorbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu Toen waren de drie weken alweer voorbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Toen waren de drie weken alweer voorbij

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

03 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Zoals jullie lezen, de drie weken met Annemijn zijn alweer voorbij. En ze zijn omgevlogen! Niet te geloven dat ik hier ook nog maar anderhalve maand ben en nog maar een maand stage hoeft te lopen. Maar goed, we hebben een geweldige tijd gehad! Veel leuke dingen om op terug te kijken en veel gelachen met elkaar.

In mijn vorige berichtje had ik het al gezegd. Vrijdags zijn we naar het strand geweest. Heerlijk rustig gelegen op het parelwitte strand Cas Abou.
En zaterdag was het dan zo ver… De dolphin swim! Bij het Sea Aquarium hebben we met dolfijnen gezwommen. Het duurde ongeveer een half uurtje. Met z’n 6en lagen we in een soort van groot zwembad en daarbij zwommen 2 dolfijnen. Het eerste wat me opviel is dat die beesten erg groot zijn en bij het voelen waren ze net van rubber. Heel vreemd gevoel was dat. Maar het zijn wel lieve beesten, als je ze eenmaal even geaaid hebt blijven ze je volgen. En we mochten allemaal spelletjes met ze doen, dus zoals draaien, zingen, spetteren. Dit hebben we allemaal apart gedaan en ook met z’n tweeën. Ook kreeg iedereen een kusje van een dolfijn en kreeg je een ritje, oftewel, je werd door 2 dolfijnen een stukje voortgetrokken terwijl je de rugvinnen vasthoudt. Erg leuk, en in mijn geval erg beschamend toen mijn bikinibroekje aan het eind op mijn knieën hing. Gelukkig maar dat er veel golven achter me waren en dat er niks van te zien is in mijn filmpje, maar toch haha! Ik had het niet willen missen!

Zondag zijn we naar Klein Curaçao geweest, en deze keer gelukkig niet zeeziek geworden. Hier gingen we met een groepje van 6 personen 2 duiken maken. Voor Annemijn en mij hield dit in dat dit onze laatste duik van het Open Water brevet zou zijn en daarna één fundive. Dus jawel.. Wij zijn allebei in het bezit van ons duikbrevet!

Maandag, dinsdag en woensdag heb ik weer stage gelopen en Annemijn was weer mee deze laatste dagen. In de avonden zijn we nog een paar keer uit eten geweest met wat anderen. En dinsdag natuurlijk weer naar de film op Mambo, waar ze deze keer Saturday Night Fever draaiden. Gelijk na de film was er een feest, vanwege Koninginnenacht, dus ook hier was iedereen in het oranje. Woensdag was het natuurlijk Koninginnedag, Annemijn was ’s middags al in Punda geweest met een heel stel mensen en ik was op stage. Na stage gingen we uit eten, maar we kwamen erachter dat Annemijn haar handdoek was vergeten bij Downtown, dus zijn we eerst maar even daarheen gereden. En in de baai lag een groot schip, dus toen zijn we gaan vragen of we daar op mochten kijken. En ja hoor, dat mocht wel. Dus iemand begeleidde ons naar de kapiteins hut, en daarna zijn we in de stuurhut geweest, en dat schip was echt 230 meter lang ofzo echt heel groot. Toen was het al laat en zijn we lekker wezen eten en daarna op naar het Wilhelminaplein! Ook hier was iedereen verkleed en de sfeer hing er goed in. Toen dit feestje ten einde liep zijn we verder gegaan naar ons (stam-)TMF cafe, waar we wederom gekaraookt hebben! Nou dit was echt de perfecte afsluiting van een super leuke tijd samen!
Toen we ’s nachts terug reden naar huis maakten we het mee hoor. Op een gegeven moment zagen we wat auto’s stilstaan op de weg. Echt vlak voor ons was een ongeluk gebeurd. Iemand reed aan de verkeerde kant van de weg en was volop een andere auto ingereden. Serieus, als we maar een halve minuut eerder daar waren, waren wij die spookrijder tegengekomen. Hele sensatie nog zo laat. Echt vreemd ook, we hadden de ambulance gebeld en een jongen met ehbo ging een beetje bij de slachtoffers kijken, de spookrijder had niks en die andere jongen lag met een hoofdwond in de berm, wat die precies had was niet duidelijk. Polities arriveerden en zelfs de takelwagen stond al klaar en toen kwam de ambulance nog eens aanzetten. Naja, na zo’n drie kwartier ramptoerist gespeeld te hebben zijn we toch maar verder gereden.

Donderdag hebben we eerst uitgeslapen en zijn we overdag even naar Mambo geweest, nog even een drankje gedaan en daarna op naar het vliegveld. En toen was de vakantie definitief voorbij, helaas weer afscheid moeten nemen. Maar deze keer maar voor korte tijd!
Donderdag avond was het groot feest op Mambo, want daar kwam mijn grote idool Guus Meeuwis! Lekker vroeg waren we er en we stonden bijna helemaal vooraan. Lekker meegezongen met al zijn liedjes, foto’s en filmpjes gemaakt, en heerlijk gefeest. Beetje jammer alleen dat iedereen opeens begon te springen en ook een vrouw naast mij met hakken aan. Want ik, op mijn slippers, kreeg opeens een hak op mijn grote teen. Die begon dus gelijk te bloeden en het vel is er half af, maar goed, komt wel weer goed. Toen Guus het podium verlaten had was er nog een heel gezellig feest met allemaal Nederlandstalige muziek, het leek wel carnaval, we hebben zelfs de polonaise gedaan! Kan ik het toch een beetje inhalen hier haha.

De laatste week hebben Annemijn en ik ons dus geen moment verveeld, we hebben ons samen echt super goed vermaakt! (al zeg ik het zelf). Hopelijk hebben jullie je ook allemaal vermaakt met Koninginnedag en de andere vrije dagen, ik wil alle spannende verhalen horen!

Fijn weekend allemaal!
Ayooooooooo,
Daniëlle

  • 03 Mei 2008 - 10:48

    Melanie:

    Hey Daan,
    Jammer dat de weken met Annemijn alweer voorbij zijn, maar als ze voorbij zijn gevlogen betekent het wel dat het super gezellig is geweest samen! :)
    Leuk om weer te lezen hoe jullie het hebben gehad en wat jullie allemaal gedaan hebben! Jullie hebben weer veel leuke dingen gedaan zeg! Ik ben jaloers..
    Dat je stage er al weer bijna op zit.. Pff.. de tijd vliegt echt... :O :P
    Veel plezier nog en succes met het afronden van je stage de laatste maand!
    Tot je volgende berichtje!

    Liefs Melanie

  • 03 Mei 2008 - 16:42

    Annemijn:

    Hey Daan!

    Echt balen dat ik niet bij Guus was maar ben blij dat jij het super vond! Je was vast een nachtegaaltje bij ik tel tot 3...1,2,3! ;)

    Nogmaal thanks thanks voor de 3 top weken!

    Liefs
    Annemijn

  • 03 Mei 2008 - 18:06

    Laura:

    heej daantje,

    zo te zien hebben jullie echt geweldige weken achter de rug..het lijkt me ook echt super gaaf om met dolfijnen te zwemmen :D En dat je ook nog guusje hebt gezien, gewellliggg!!:D Ligt je knie niet open, dan zijn het wel je tenen ;) Miss moet je voortaan kniebeschermers en schoenen met stalen neuzen gaan dragen, miss komt het dan nog goed ;) Gefeliciteerd met je duikbrevet, miss komt het dan nog allemaal goed met jou en de zee in combinatie ;)

    Have fun nog de laate 1,5 maand..

    Ik hoop echt heel erg dat ik je voor die tijd nog op kan zoeken...ik ben echt heeel hard aan het duimen!!:)

    kusss

  • 04 Mei 2008 - 18:55

    Mam:

    Hey meis,

    wat een bofferd ben je toch, je maakt zoveel leuke dingen mee, jammer voor je dat Annemijn er niet meer is, maar dat gaat hier wel weer verder.
    Fijn met die dolfijnen en fijn dat je je idool van zo dichtbij mee kan maken he.
    Jammer van je teentje maar dat heelt wel weer.

    Geniet nog van alles daar want het gaat allemaal heel snel nu.

    We hebben de afgelopen dagen 2 schitterdende dagen in Dasburg gehad. Schitterend weer, de mannen hebben lekker bergje op, bergje af gefietst en wij zijn in Vianden naar het kasteel geweest en we hebben gewandeld. Zalig lekker relaxt allemaal.

    ook komende week krijgen we heerlijke temperaturen van 20-21 graden.

    Genieten dus, ook voor ons.

    We horen wel weer van je
    Groetjes en dikke kus

  • 05 Mei 2008 - 09:11

    Ans & Cas:

    Hoi Daniëlle,

    Fijn dat je samen met Annemijn zo'n gewéldige tijd hebt gehad. Ze heeft het fantastisch gehad en is nog nooit zo bruin geweest. Hartstikke bedankt!!!!!!!!!!

    Voor jou zullen de weken ook wel omvliegen en voor je het weet fiets je gewoon weer in Haps.

    Groetjes en een goeie afsluiting gewenst. geniet er van........

  • 05 Mei 2008 - 18:55

    Pa,:

    Schitterend om jou verhaal weer te lezen. Wat zullen jullie een plezier gehad hebben samen, duikbrevet gehaald, met de dolfijnen gezwommen etc. Ja, nu zijn het nog maar een paar weekjes, je stage tot een goed eind brengen, dan nog lekker 2 weekjes voor je eigen, heerlijk toch. Danielle, nog veel plezier en weer tot gauw.

  • 05 Mei 2008 - 19:36

    Mel:

    Heeey Daan!!!

    Hehe, eindelijk heeft ze hem hoor:P
    Goed gedaan, ben trots op je:P
    Nou nu zit je weer helemaal in je eentje of is er al iemand nieuw bij??
    Nou meid ik zie je in juni weer in de Kuip als het nog doorgaat.
    Owja kan jij ff vragen aan ramon of het kan dat ik me brvet nog niet heb, ben nu bijna 6 weken thuis en het duurt ook ongeeer 6 weken. Doe ze maar de groeten daar van mij

    Ayooo je stagemaatje:P

  • 11 Mei 2008 - 07:44

    Hilde:

    Bibaaaaaaa!

    Wat geweldig om te lezen dat je mijn spionnen- en achtervolgingspogingen perfect opgepakt hebt, ik had me geen betere partner kunnen voorstellen! En dat het jou - in tegenstelling tot mij - wel is gelukt is al helemaal te gek! (Tou)petje af hoor!! Ik kan me helemaal voorstellen hoe gezellig het geweest moet zijn. Ik ben de afgelopen weken extra vaak naar de AH gegaan om hem te spotten, en pas de laatste dag bedacht ik me dat ik in de verkeerde AH stond.. Ik had natuurlijk gewoon de AH op Curaçao moeten pakken, stom! Wat een domper was dat. Maar goed, ik zet mijn tocht genadeloos voort, mij zal die niet klein krijgen! En wat een mooie tijd heb je inderdaad gehad met Annemijn! Echt super. Geen wonder dat die tijd zo snel is omgevlogen. Nu die laatste paar weekjes nog! ;) Ik ben gisteravond met Carola naar St. Anthonis geweest en daar hebben we jouw 2e grote idool gezien, Guido Weijers! Hij was wel undercover hoor, bijna al z'n haar was eraf! (Of gewoon z'n toupetje?)

    Nou, ik zal binnenkort nog een grappenmail opstellen voor het te laat is! Hoewel, die kunnen we er natuurlijk gewoon inhouden toch? ;) Moet wel zeggen dat ik door dat rotproject op school echt veel minder tijd heb %^&*%$#@ Maar daar zul jij ook wel alles van weten. Nog even doorzetten en dan lekker vakantie! :)

    Succes nog die laatste paar weken, geniet er maar van en ik kijk al uit naar het moment dat we onze achtervolgingstochten samen voort kunnen zetten! ;)

    Liefs,
    Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Daniëlle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 20943

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

Australië

10 November 2007 - 16 Juni 2008

Curaçao

Landen bezocht: