De afgelopen weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu De afgelopen weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

De afgelopen weken

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

18 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

Het is wel weer tijd voor een nieuw verhaaltje.
De week nadat pap en mam naar huis waren heb ik samen met Kelly en Nicky een paar films gehuurd, lekker rustige maar gezellige avondjes.
Op stage gaat het ook z’n gangetje. Beetje probleempjes gehad met een gestolen computer en de bar is nog steeds gesloten, maar voor de rest loopt het wel goed. Mijn opdracht vordert ook beetje bij beetje. Tussendoor lekker snorkelen, en ook heb ik nog een paar keer vliegende vissen en dolfijnen gespot!

Natuurlijk ook weer uitgegaan. Vrijdags was er een stagiairefeest op Zanzibar, de dresscode was white/lime, altijd leuk iedereen in een bepaalde kleur. Met het geluk dat Nicky op loopafstand van Zanzibar woont en daar voor mij een slaapplaats had konden we ons die avond lekker uitleven! Je kunt wel begrijpen dat dat echt één groot feest was.

Dinsdag was de filmavond op Mambo met de film Grease. Lekker vanaf het strandbedje deze film bekeken. Natuurlijk ook weer een paar keer het strand bezocht en lekker uit eten geweest. Vrijdags met Kelly naar Cas Abou geweest, lekker rustig bijkleuren op een prachtig parelwit strand. Daarna moest ik mijn leuke Matiz (auto) ruilen tegen een andere, wat minder leuke auto. De volgende dag kreeg ik em namelijk al niet gestart. Ik de automan bellen, zegtie dat het een pinnetje bij het stuur is. Goed, ik kijken en jawel er zat een pinnetje, maar die stond goed. Nog maar een keer bellen, want volgens mijn huisbaas lag het aan de accu. Ik moest het de volgende dag nog maar een keer proberen want het was al te laat voor een nieuwe accu. De volgende dag startte de auto natuurlijk weer niet, maar omdat het vroeg was lag de automan nog op een oor en nam zijn telefoon niet op. Erg handig allemaal. ’s Middags issie toch geweest en ’s avonds kon ik het opnieuw proberen want ik was werken. Wederom kreeg ik em niet gestart en na een schreeuwende automan aan de andere kant van de lijn maar naar de huisbaas gelopen, want die wist schijnbaar hoe het moest. Pfff, wat een gedoe, maar hij start weer. Gelijk naar Wet&Wild gegaan daarna dus ;) Het is echt een auto met gebruiksaanwijzing, maar gelukkig maar voor bepaalde tijd.

Maandag was de laatste avond van Kelly en Luc, en zijn we bij Zanzibar wezen uit eten, en daarna in Punda nog even wat gedronken. Dinsdag zijn we nog lekker op het strand geweest op Mambo en daarna heb ik ze weggebracht naar het vliegveld. Echt een gemis is dat! Aan een kant heb ik nu dus geen buren, en het is echt ontzettend stil ’s avonds. Als het goed is krijg ik deze week een nieuwe buurman.

Donderdags ben ik met Nicky, Eefje en Anne-Fleur naar Cinco geweest en zaterdag naar Mambo, waren gezellige avondjes.

Zondag hadden we een bedrijfsuitje vanuit Downtown en zouden we naar Klein Curacao. Helaas ging dit niet door, door omstandigheden met de eigenaar van het jacht waarmee we zouden gaan. Als alternatief zijn we naar Fuikbaai gegaan, Ramon met zijn boot 3x op en neer gevaren om ons alle 20, eten en drinken voor de bbq en de duikspullen daar te krijgen. Fuikbaai is een rustige baai iets verder ten oosten van de Caracasbaai waar Downtown zit, en er is een klein strandje. Het was erg gezellig, lekker gezwommen, gebbqed en ook zijn er nog 8, waaronder ik, gaan duiken. Was wel tof! Daarna nog op een klein jacht van de eigenaar van Hemingway (een restaurant/bar hier) gezeten, gedronken, gedanst en plezier gemaakt en met die boot naar de jachthaven gevaren. Beetje jammer alleen dat onze spullen een eind verder weg lagen bij Wet&Wild, en bijna niemand sleutels, telefoon handdoeken (het was koud) of slippers bij zich had en we dus wel een soort van probleem hadden. Gelukkig was iemand zo vriendelijk een aantal mensen weg te brengen naar de spullen en is iedereen nog veilig thuis aangekomen.

Zo, jullie zijn weer een beetje bij met mijn avonturen :p
Groeten en een dikke kus!

  • 18 Maart 2008 - 13:06

    Leonie:

    Hey!!

    Weer zo'n geweldig verhaal met zoveel leuke dingen! Wat een leventje...
    Die eerste 4 maanden zijn volges mij voorbij gevlogen... Geniet van de laatste 3!

    xjes

  • 18 Maart 2008 - 13:29

    Kevin:

    Ooooh, dit klinkt echt weer zooo goed!:)

    T lijkt alleen wel alsof t een gewoontje voor je begint te worden, x snorkelen, x strandje, 's avonds uit... Wat een luxe leven zeg, niet normaal:P
    Ik zie er iig steeds meer naar uit om 12 dagen van deze pracht en praal te mogen genieten(A)

    En als ik zeg dat ik hier met haast bevroren vingers en tenen zit, kun je er vast nog meer van genieten!!:)

    Tot snel!
    xxx

  • 18 Maart 2008 - 16:02

    Melanie:

    Hey Daan!
    Leuk om weer te lezen wat je de afgelopen tijd hebt gedaan.. Zijn wij weer helemaal op de hoogte...
    K ben nog steeds jaloers op al die leuke dinge die je daar doet en meemaakt.. Egt super..
    Hier gaat alles zijn gangetje.. Ik maak hier lang nie zoveel mee :P
    Tot de volgende keer...

    Liefs Mel

  • 18 Maart 2008 - 16:18

    Laura:

    Heej daantje,

    Ik sta er elke keer weer van versteld wat je nog steeds meemaakt..zo'n lange verhalen en ook nog leuk ook :D Heerlijk die zonnige avonturen!
    Binnekort zitten we niet meer zover van elkaar af, maarja helaas nog net te ver :( Maar daarna kletsen we dubbel zo lang bij! dat moet wel :P

    dikke kus!


  • 18 Maart 2008 - 18:38

    Mam:

    hey hallo meissie,

    Lekker relaxt allemaal he, als je weer thuis bent wordt het afkicken voor jou. kom je weer in het stramien van het hollandse leventje.
    Maar het duurt toch nog wel ff hoor, nog 3 maanden, dus nog lekker genieten en hou het duiken onder de aandacht. (toch maar even de duikbril af en op.)

    Doe je vrienden en bekenden de groeten van ons.

    Groeten en dikke XXX .

  • 18 Maart 2008 - 21:54

    Annemijn:

    Damn...weer een heerlijk verhaal! Volgens mij komt van werken niet zoveel! Zorg wel dat je stage haalt anders moet je het mssn weer overnieuw doen! Zou natuurlijk heel vervelend zijn!

    Veel succes nog en tot over 3 weken!

    Liefs!
    Dikke xxx
    Annemijn

  • 21 Maart 2008 - 16:58

    Marloes:

    Hoihoi!
    Ik had nog helemaal niet gereageerd terwijl ik t allaaaaang gelezen had :P
    Wat doe je toch weer veel!
    Hier regent het, sneeuwt het, hagelt het en waait het. Heerlijk weer dus :S
    Tot je volgende berichtje! 3 maanden nog maar, je bent alweer over de helft joh!
    Kusjeee!

  • 27 Maart 2008 - 13:16

    Hilde:

    Ohhh Lullie toch, ik was de afgelopen dagen zo druk met stage (en hyves, en m'n grappenmail, en met m'n eeuwige zoektocht naar Guus de Held) dat ik helemaal vergeten ben hier een reactie te plaatsen. Ik hoop dat je niet al te teleurgesteld bent. Maar aan al die avonturen te horen heb je niet eens tijd om te treuren om het ontbreken van een reactie van mij. Ahum. Ik moet zeggen, je verhalen blijven me verbazen hoor! Iedere keer denk ik van 'Wat heeft ze toch een geluk dat er zo veel te doen is net nu ze daar een paar maanden zit', maar als ik het zo bekijk gebeurt daar altijd wel wat! Nou alleen maar mooi toch. Geniet er maar goed van, hier in Nederland ben je al blij als je Guus Meeuwis bijna (!) tegenkomt. Ja daar zou ik een boek over vol kunnen schrijven. Maar dat kan dus niet, omdat ik het zo druk heb. Met achtervolgen, spioneren en naar de AH fietsen, afijn, je kent het wel.

    Ik ga maar weer eens een nieuwe strategie opstellen. Ooit lullie, jawel ooit zal ik tegen jou de verlossende woorden kunnen zeggen: "Ik heb hem gezien." Of beter: "Ik heb hem uitgenodigd voor ons verjaardagsfeest van volgend jaar alvast". Dat zou toch een stunt zijn of niet? Sowieso omdat er dan meer dan 2 mensen zijn (samen met hem 3).

    Lulliefrullie, geniet nog van je laatste paar maanden daar en ik hoop je snel weer te spreken!

    Liefs,
    B1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Daniëlle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 20945

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

Australië

10 November 2007 - 16 Juni 2008

Curaçao

Landen bezocht: