Klein Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu Klein Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Klein Curacao

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

15 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Donderdag ben ik met 7 anderen naar Klein Curacao gegaan. Dit is een eilandje van Curacao op zo’n anderhalf uur varen. Roy en Luc werken bij een bedrijf die tripjes hierheen organiseert en zij hebben daar een beach hut. De beach hut moest nodig opgeknapt worden, en daarom waren wij mee. We gingen van alles verven in vrolijke kleurtjes. Voor de rest is Klein Curacao maar een saai eilandje; het enige wat er is zijn 4 beach hutjes ofzo en voor de rest is het strand, wat overigens wel heel mooi is.

We zouden vroeg vertrekken, zodat we lekker veel tijd hadden om te klussen. Om half 6 ging mijn wekker en rond 6 uur zaten we in de auto richting de boot. De rest was inmiddels ook al gearriveerd, we hoefden alleen nog maar te wachten op het eten en op de bestuurder van de boot. Dit duurde iets later dan gepland, dus waren we rond half 8 vertrokken. Omdat we een klein bootje mee moesten nemen, zou het nog iets langer duren, maar we konden in ieder geval gaan.
De weergoden waren niet echt goedgezind, het regende en waaide hard en de golven waren vrij hoog. Dat was dus net iets voor mij, de zeezieke ;) Toen we net weg waren hadden we zicht op de rijkste buurt in Curacao, en hier staan echt enorm mooie huizen. En ook heb je hier vliegende vissen, echt super grappig om te zien. Ik heb met veel moeite zo’n vliegende vis op foto vast kunnen leggen. Daarna de wat ruwere zee op, waarna het vrijwel gelijk begon te regenen, echt storm op zee dus haha. Tot overmaat van ramp verloren we het bootje tussendoor en werd de boot stilgelegd op zee, om het bootje opnieuw vast te maken. Nou, voor iemand wiens maag al 15x rondgedraaid is op zee, is dit absoluut niet prettig. Op dit moment waren er meer die zich niet lekker voelden, en gelukkig konden we na een kwartier weer verder.
Rond kwart voor 10 kwamen we op het eiland aan, en de zon brak door.. eindelijk! Kort daarna was iedereen aan het werk, allemaal leuke kleurtjes overal. Het zag er gelijk een stuk beter uit. En om mijn klunzigheid weer tot zijn recht te laten komen, is het makkelijk voor jullie te raden bij wie de emmer met verf omgevallen is.
Tussendoor hebben we lekker gebbqed en toen we klaar waren hebben we nog even gesnorkeld, we zijn helaas geen schildpadden tegengekomen, want die zitten hier als het goed is redelijk veel. Aan de andere kant van het eiland is vooral natuur, wat niets meer is dan een soort van gras met enorm veel stenen en koraal erop en ertussen. Het enige wat er staat is een oude vuurtoren, waar we even in zijn gegaan, en een oud, roestig schip, waarvan de helft al vergaan is. Maar aan deze kant kon je wel goed zien hoe wild de zee was, dat was wel mooi om te zien (zie foto’s).

Hierna zijn we wee gegaan, het was al ongeveer half 6. Het was een lange dag geweest, maar wel gezellig en nuttig! De terugweg ging gelukkig veel sneller en we lagen lekker voorop de boot in het zonnetje, dit was echt genieten. Nog een paar mooie zonsondergang shots gemaakt en ongeveer meteen na thuiskomst in slaap gevallen.

Ik wilde het eigenlijk hierbij laten, maar wil jullie via deze weg laten weten dat ik met kerst thuis ben. Dit is absoluut niet gepland, maar door omstandigheden kom ik tussendoor terug. Aanstaande maandag vlieg ik hier weg, en de 28e zal ik weer terugkeren. Ik hoop natuurlijk dat ik iedereen tussendoor even kan zien.

Ayo en tot in Nederland!

• 15 December 2007 - 21:17

Leonie:

Hey meis,

Goed bezig daar, de boel opknappen! Vooral zo'n bootreis...zou d'r ook niet al té vrolijk van worden! Maar de rest van de dag was gelukkig wel top!

Zie je heel snel weer...:s

xjes

• 16 December 2007 - 02:21

Annemijn & Danique:

spannend verhaal weer danielle!! we zijn trots op je dat je het zo goed doet daar!!
    wij zijn net terug van de taurus en zijn nu eieren aan het bakken bij annemijntje hi ha ho!!!
    de omstandigheden zijn alles behalve leuk, maar we zijn blij dat we je weer even kunnen zien!! en knuffelen natuurlijk!!

tot dinsdag! dikke kus.... annemijntje en niekje!!

xxxxxxx x 10000000000000000

• 17 December 2007 - 18:18

Melanie:

Hey Daan..
    Ziet er idd goed uit wat jullie op da eiland hebben gedaan..Tis een heel stuk opgeknapt.. Zijn ook weer supermooie foto's joh!
    Wel balen dat je nu plotseling naar huis moet komen door omstandigheden, maar toch fijn dat het kan en dat wij (als thuisblijvers) je weer even kunnen zien..
    Sterkte meis en hopelijk tot snel!

Liefs Mel

• 18 December 2007 - 07:13

Nadine:

Hey Daan! Echt hele mooie foto's! Dat
    moet eigenlijk ook wel met zo'n omgeving :)

Ik wens je heel veel sterkte meis..
    Misschien dat we elkaar nog even kunnen zien.

Liefs Nadine