Mijn eerste indrukken van Curaçao… - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu Mijn eerste indrukken van Curaçao… - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Mijn eerste indrukken van Curaçao…

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

13 November 2007 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels ben ik nu 4 dagen hier. De vlucht is prima gegaan; na een toch best wel moeilijk afscheid bevindt ik mij nu dan toch eindelijk aan de andere kant van de oceaan. Wat heel vreemd was, is dat je vanuit het vliegtuig het hele eiland in één oogopslag kunt zien. Echt heel apart! In het vliegtuig werd ons ook nog een prettige mededeling gedaan: het is 32°, en het was inmiddels 16.51 (lokale tijd). Niks mis mee dus.

De eerste dagen waren al vrij druk, André en Annie hebben me op sleeptouw meegenomen naar overal en nergens ;) Maar ik heb me heel goed vermaakt, het is hier allemaal zo anders (en ook weer niet)!
Op het vliegveld, toen ik door de douane was heb ik mijn koffer opgehaald en op naar buiten. Zoekend naar mensen die een André en Annie konden zijn. Gelukkig stonden ze ver vooraan en herkenden ze mij. Ik ben echt letterlijk met open armen ontvangen. Echt heel fijn. André en Annie zijn echt super aardige mensen, dus de weg naar mijn appartement hebben we dan ook gezellig gepraat. Toen ik er was (+/- half uurtje rijden) hebben we mijn spullen gedropt in mijn appartement, even opgefrist en daarna zijn we wat gaan eten op het Wilhelminaplein. Het fijne bij dit plein is dat je hier kunt gaan zitten met je laptop en gewoon op internet kan, wanneer je wilt. Hier zal ik ook zeker gebruik van gaan maken. Nadat we gegeten hadden zijn we nog even rondgelopen in Punda en Otrobanda, het zegt jullie misschien weinig, maar op foto’s zie je vaak de handelskade (die soort van Amsterdamse huisjes) met een brug de Emma brug)… Nou, deze brug verbindt Punda met Otrobanda en de brug hiertussen kan bewegen waardoor handelsschepen hun goederen af kunnen voeren. Otrobanda is meer Antilliaans, en hier was dan ook een heel muziek en dans spektakel aan de gang. Echt super gezellig allemaal! En dansen kunnen ze! Daarna hebben we nog wat gedronken aan de handelskade onder het genot van een Antilliaanse live-band, erg leuk allemaal. Daarna zijn we dan toch maar naar huis gegaan, want ik was intussen nogal moe van de hele dag. Toch heb ik nog even wat spulletjes uitgeladen en een plekje gegeven in het appartement en daarna heb ik het boekje gelezen wat ik van mama kreeg vlak voordat ik ging, ik heb het echt met plezier gelezen, al die leuke, lieve berichtjes :)

Je zou dus denken dat ik goed moet hebben geslapen na zo’n lange, vermoeiende dag. Maar helaas, ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. Ik heb in totaal misschien 10 minuten geslapen. Aangezien ik nog niet alles een plaatsje had gegeven in mijn appartement heb ik dit om 4 uur ‘snachts maar gedaan, tja, wat moet je anders om die tijd ;) Nou goed. Dan maar op tijd onder de douche en wat eten. Ik moet wel zeggen, mijn appartement bevalt me prima! Ik heb lkkr airco op mijn slaapkamer, dus dat is ideaal met deze tropische temperaturen. Oh en nog iets, een souveniertje van de vorige bewoonster: een hangmat!!
Om 10 uur had ik met André en Annie afgesproken om wat boodschappen te gaan doen. Rond een uur of 10.15 waren ze er dan toch, dat valt dus nog erg mee voor hier op Curacao ;) We zijn naar een supermarkt genaamd Centrum, waar ze echt alles hebben, je kunt het je zo gek niet bedenken. Ook allerlei spulletjes die je in Nederland hebt (en soms zelfs nog uitgebreider dan in Nederland), zijn hier te koop. En daarna nog even naar, jawel, de Albert Heijn! Ik liep echt naar binnen alsof ik de AH in Nederland inliep, echt super grappig. Het enige verschil (en waar Nederland nog wat van kan leren :p) is dat er Antillianen bij de kassa staan die jouw kar wegzetten, spullen inpakken en ze meedragen naar de auto. Toen we naar buiten wilden regende het, echt heel hard. In totaal heeft het wel drie flinke buien geregend vandaag. Hierna hebben we onze spullen thuis gebracht en zijn we doorgereden naar het welbekende Mambo beach en Kontiki beach en gelukkig was het helemaal opgeklaard en scheen de zon weer. Dat was echt prachtig, mooie witte stranden, palmbomen, schitterend water, leuke zitjes en gezellige mensen. Na wat over het strand gelopen te hebben zijn we nog even langs mijn duikschool gegaan en hier hangt ook echt de relaxte sfeer, heerlijk! Het is hier rustig qua toerisme, maar de zee en de omgeving zien er echt heel mooi uit (zie foto’s). Op de terugweg van mijn duikschool hebben we, met een flinke omweg door de slechte bewegwijzering, ook nog even gekeken waar Chogogo Resort is (waar papa en mama in februari heen gaan). Van de buitenkant zag het er heel mooi uit en aan een super mooie baai. En wat blijkt, het ligt allemaal vlakbij elkaar (5-10 min. rijden), heel ideaal dus. En om deze dag af te sluiten zijn we daarna weer bij het Wilhelminaplein aanbeland om een hapje te eten.

Deze nacht heb ik wederom niet de hele nacht door kunnen slapen door die verrekte muggen die hier zitten. Echt, ik zit helemaal onder de bulten! Ik heb dus ook gelijk maar een elektronische vliegenmepper en muggenspul aangeschaft. Gisterochtend kwam Johanny bij me langs en heeft ze mijn stagevergunning geregeld. De rest van de dag heb ik het vrij rustig gehad, een beetje rondgekeken hier in de buurt. Al die gekleurde huisjes maken het echt sfeervol. En dan zie je ook nog al die beesten, leguanen en hagedissen hier overal, das ook weer eens wat anders. Ik heb al een telefoonkaart gekocht, waarmee ik met de vaste telefoon die ik hier heb kan bellen, en gebeld worden natuurlijk.
‘Savonds heb ik met Roy (een jongen van mijn opleiding) en mijn buurjongen samen gegeten (hiernaast zitten een jongen en een meid van mijn leeftijd, en ook nog uit Brabant, toevallig!) en een btje bijgebuurt.

Vandaag ben ik met Johanny echt kennis gaan maken bij mijn duikschool. En wat is het regenseizoen zonder regen?? Iedere dag dat ik hier ben heeft het nog geregend, een paar keer per dag hevige, korte buien. Gelukkig schijnt daarna de zon weer volop. Maar goed, het is er echt zo relaxed allemaal, ik moet dus om 9 uur ‘sochtends beginnen en wordt opgehaald door een collega met een busje, mooi geregeld dus :) En wat ook fijn is is dat ik de bus van de zaak mag gebruiken voor tripjes naar Willemstad bijvoorbeeld . Voor de rest van de dag ben nog lkkr vrij en morgen ook nog. Vandaag ga ik ook nog een SIM-kaart halen en dan laat ik jullie mijn nummers z.s.m. weten. Af en toe heb ik toch bij mijn appartement internet, maar die verbinding is heel slecht, maar is toch wel handig om ff snel iets te kijken :)

Nou, en dan donderdag begint mijn stage, dat wordt erg leuk en spannend, en ohja! Ik mag gratis duiken daar, woehoee.

Zoals jullie lezen heb ik in deze korte tijd al veel gezien en gedaan. Ik weet zeker dat ik me hier de komende 7 maanden prima ga vermaken. Jullie horen nog van me!

Veel liefs, Daniëlle

  • 13 November 2007 - 15:21

    Danique:

    wooow wat heb je al veel gedaan in 4 dagen!! leuk man! ik ben erg blij dat iedereen zo aardig tegen je is, en dat ze je allemaal zo met open armen verwelkomd hebben! haha ja die slangen hagedissen en muggen.. believe it or not, daar wen je vanzelf aan! over 2 weken zie je ze al niet meer.. en over 7 maanden ga je ze hier zelfs missen :P i know!!
    en gratis duiken!!!!! wooowww wat een luxe!! niet terug komen zonder je paddy dus, dat is wel duidelijk! en probeer wat van die onderwater foto's te maken! echt cool!
    nou daan, ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt!! goed om wat van je te horen! geniet er nog van! en ik wacht nu al weer met smart op je nieuwe berichtje!

    dikke kus!!! xxxx

  • 13 November 2007 - 16:04

    Leonie:

    Wat geweldig zeg, volgens mij had je je geen beter ontvangst, rondleiding en eerste dagen kunnen wensen. Afgezien van het slaapgebrek..en misschien de regen, maar das in ieder geval niet wennen voor een Hollandse meid ;) En volgens mij heb je inmiddels het hele eiland al verkend! ;) Ben blij dat het goed gaat daar!!

    xjes

  • 13 November 2007 - 16:18

    Annemijn:

    Heey...

    Wat super voor je dat je nu al zo naar je zin hebt! Echt top dat je relaxte buren...appartement (incl. hangmat), auto van de zaak en aardige verwelkomers hebt! Dat AH stukje ben ik niet mee eens natuurlijk...ook nog inpakken...pff :P...kun je daar niets voor me regelen...ben al ervaren in Nederland! Haha ;) Nou succes en vooral veel plezier voor aankomende donderdag!

    Dikke x
    Annemijn

  • 13 November 2007 - 16:51

    Marloes:

    Hee Daan!
    Echt super om wat van je te horen! En wat een fijn ontvangst! Beter kan je het niet hebben.. Ik lees dat je al ontzettend veel gedaan hebt in deze 4 dagen. Het gaat dus helemaal goedkomen met die 7 maanden. Volgens mij ga je je geen moment vervelen! (met dat gratis duiken er nog bij :P)
    Ik kijk nu alweer uit naar de volgende berichtje en naar de foto's!!!!
    Daan, geniet ervan en ik blijf je site volgen!
    Succes donderdag, met je eerste stagedag! Al weet ik zeker dat dat helemaal goed gaat komen, als ik alles zo lees :P
    Heel veel liefs xx,
    Marloes

  • 13 November 2007 - 17:40

    Mam:

    Hallo Danielle,
    wat fijn voor jou dat je aankomst, de ontvangst van Andre en Annie en de eerste dagen zo mooi verlopen zijn.
    En wat heerlijk dat je studenten in de buurt hebt wonen, en te gek dat je gratis mag duiken. Mooie kans om al je duikbrevetten te halen.
    Ik weet zeker dat voor jouw de tijd voorbij zal vliegen.
    Voordat je het weet staan wij in februari bij jouw op de stoep. Heel veel plezier daar in dat warme landje.

    Groetjes vanuit het koude regenachtige Nederland.

  • 13 November 2007 - 18:43

    Pa:

    Wat een schitterend verhaal. Als ik dit zo lees kijk ik al uit naar 8 februari.
    Maar voor jou vind ik het heel mooi, zoveel al gezien, Annie en Andre ontmoet en waar je (als het nodig is) altijd terecht kunt, bedrijfsauto ter beschikking, gratis duiken. Is dit niet mooi? Ik vind het voor jou geweldig. Veel succes donderdag bij je eerste officiele werkdag. We houden contact.
    Groetjes xxx Pa

  • 13 November 2007 - 19:21

    Lonneke:

    Heyy Danielle! Ik was ook erg nieuwsgierig hoe je het hier bevalt en kwam via je hyves bij deze site terecht!Zo te zien heb je je al zeer goed vermaakt! Ik weet precies hoe je je voelt wat betreft die rotmuggen pfffff.... Het wordt wel wat minder als je hier wat langer zit gelukkig! Ook al bezoek gehad van de familie kakkerlak? Altijd gezellig ;). Maar ik denk dat ik je snel wel een keer zal zien,aangezien het eiland niet zo groot is.Anders spreken we snel een keer af, ik heb je telefoonnummer al opgeslagen:D.Veel succes met je eerste werkdag donderdag!Kus

  • 13 November 2007 - 20:26

    Annemie:

    ik heb je bericht gelezen. het lijkt wel of je er al weken bent,zoals je erover praat. Wat fijn dat jij je daar al zo goed thuis voelt,en leuk dat er ook brabanders in de buurt zitten. je hebt trouwens ook leuke foto's vanuit het vliegtuig. op t moment dat ik dit typ,zitten Bas en Marinda ook in het vliegtuig, op de terugweg vanaf Londen.
    Hoe heet de duikschool waar je stage gaat lopen?dan kan ik het opzoeken op internet. Verder wens ik je veel succes donderdag en wachten we op het volgende Mailtje.Groeten vanuit het regenachtige Haps.Ook de groeten van Hans en Jan .xxxxxxxx

  • 13 November 2007 - 21:08

    Laura:

    heej daantje,

    Wat goed om te horen dat je het al zo goed naar je zin hebt. En wat een luxe zeg! Je hebt nu gewoon alweer zoveel gezien. Ik zag vandaag een stuk over curacao in de gelderlander staan. Normaal zou ik zoiets niet lezen, maar nu jij er zit vind ik dat toch wel leuk :p Maar het maakt me alleen maar nog meer jaloers. Hier in NL is het regenachtig, koud en saai.. Gelukkig is het daar beter en voel je je al een beetje thuis. Veel muggen las ik, maar heb je ook al kakkerlakken gespot;)? haha!
    Nou geniet ervan en succes met je eerste stagedag!

    Liefs xx Laura

  • 14 November 2007 - 08:16

    Melanie:

    Hey Daan,
    Ut klinkt allemaal egt supervet joh! Je lijkt het nu al erg na je zin te hebbe en hebt al super veel gedaan.. Egt kei leuk! Alleen jammer van die beeste :P daar zou k ut nie zo op hebbe.. hahaha..
    Nou geniet nog van je vrije dag vandaag en succes morge op je eerste stagedag!

    Liefs Mel (K)

  • 16 November 2007 - 06:44

    Kim:

    Hey Daan,
    Hoe is je eerste stagedag gegaan??
    Het klinkt super en ik zou zo graag ook daar zitten nu!
    Volgens mij ga je het heel leuk hebben daar :) Gelukkig, ik had niet anders verwacht.
    Heb me ingeschreven voor een mailtje als je weer iets nieuws schrijft, dus ik blijf ook zeker op de hoogte.
    Veel plezier en succes op je stagedagen en in het zonnetje.
    Liefs xx

  • 16 November 2007 - 08:29

    Hilde:

    Hey Daan, klinkt echt allemaal gaaf joh! Ik denk dat jij je wel gaat vermaken de komende 6 maanden en 3 weken (jawel het schiet al op) ;) En een elektronische vliegenmepper, volgens mij heb jij die stiekem altijd al gewild haha. Kun je je lekker mee uitleven op al dat ongedierte daar. Hoe bevalt je stage tot nu toe? In het begin is het allemaal nog nieuw en spannend, en het wordt alleen nog maar leuker! Dan heb ik nog wat nieuwe grappen, je kent Simon de Held onze interviewleraar nog wel he.. Die zag ik vanochtend fietsen, ik meende nog dat hij toen zei dat 'ie uit Tilburg kwam omdat we toen nog dachten dat hij vrienden met Cica was. Ofzoiets. En je kunt je natuurlijk ons idool Clarkie nog wel herinneren.. Nou die is momenteel bezig serieus door te breken hier in Nederland. En dat natuurlijk allemaal dankzij ons, omdat wij ons toen als een stelletje hysterische fans hebben gedragen (remember?). Ik ben in ieder geval blij dat ik m'n pen nog terug gekregen heb. Wat zal hij ons dankbaar zijn voor z'n doorbraak ;)

    Nou ik ga nu ook weer verder met m'n eigen stage, veel plezier daar en hou ons op de hoogte he!

    Liefs Hilde

  • 17 November 2007 - 10:41

    Carola:

    Heey Daan!!!! Wat superleuk daar allemaal zeg! wel jammer van die regenbuien...ma achja, als je daarna volop zon er voor terug krijgt is dat nog altijd beter dan hier in Nederland! toen ik gister na huis ging van mijn stage, moest ik eerst het ijs van de auto krabben!:S ma jeetje je hebt echt al veel gezien en gedaan!:) echt superleuk allemaal! ben benieuwd hoe je stage je gaat bevallen, maar ik denk dat dat ook super gaat worden! en wat heb je alles goed geregeld... je wordt steeds opgehaald...rondgeleid door curacao en je woont ook nog us daar met brabanderd om je heen! carnaval gaat dus ook super worden daar!:) en wat grappig dat die mensen bij de AH al het werk voor je doen! (ma goed dat Nederland daar nog niet aan meedoet:P) haha.. hey meis, succes en heel veel pelzier met je eerste stageweken! ik kijk uit naar je volgende verhaal!:)

    Dikke kus!

  • 18 November 2007 - 12:37

    Marjon:

    hoi danielle

    hartstikke leuk dat alles zo goed is gegaan. Het zal in het begin wel wennen zijn maar de tijd zal ook wel om vliegen als je eenmaal gewend ben ook fijn dat je zo goed opgevangen bent door andre en annie. vanmorgen zijn we bij oma geweest papa en mama waren er ook ze hadden voor oma de e-mail uitgeprint. Oma vraagt vanalles over de e-mail maar dat gaat boven haar pet.Ik hoorde van papa dat het mooi weer is daar hier is het koud het vriest s'nachts dus geneit maar van het mooie weer.

    heel veel groetjes piet marjon en frence


  • 18 November 2007 - 16:25

    Angela:

    hoi,

    wat een verhaal, leuk om te horen dat alles goed is gegaan. Als je gaat duiken, dan ook voor je duikbrevet gaan en voor je padi, zodat je ook hier les kunt geven. Dit zou toch erg mooi wezen. Maikel was er enthousiast toen hij hoorde dat je bij een duikschool stage ging lopen. Hij weet hoe leuk het is om te duiken, dat zul jij ook nog wel gaan ervaren.
    De groetjes van de hollandse buurtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Daniëlle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 20941

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

Australië

10 November 2007 - 16 Juni 2008

Curaçao

Landen bezocht: