Bon noche allemaal! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu Bon noche allemaal! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Bon noche allemaal!

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

05 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Hoe is het daar? Hier alles hopi bon!
Mijn vakantie is namelijk officieel begonnen! Afgelopen woensdag heb ik mijn laatste stagedag gehad, dus ik geniet nu van nog 11 vrije dagen en dan is het hele avontuur alweer over.

De afgelopen weken waren weer drukdrukdruk. Na mijn vorige verhaaltje heb ik weer veel leuke dingen gedaan.

Allereerst waren er de Vlootdagen. Dit was een weekend waarin de marine liet zien wat zij allemaal in hun mars hebben en waar onze belastingcenten naartoe gaan. Die dagen was het dan ook erg druk in Punda en Otrobanda, waar het allemaal plaatsvond. Er lagen verschillende marineschepen waar je op mocht kijken en er waren allerlei activiteiten, een aantal shows (F16-show, reddingsactie etc.). Was echt erg leuk die dagen, en natuurlijk ook om al die marinemannen in uniform te spotten ;-)

Ook hebben we een Funbugtour gedaan. Dit zijn van die kleine, open karretjes, een soort van mix tussen een kart en een quad idee. We gingen over de straat, maar ook off-road, dus lekker scheuren door het zand en stof. Zo erg, dat we op een gegeven moment gewoon niks meer zagen. Op de foto’s is ook wel te zien hoeveel stof we gehapt hebben, echt, we leken wel een stel negers zo bruin! Tijdens een pauze aan zee, hebben we ook nog Bonaire in de verte gezien én een schildpad liet even z’n kopje zien boven water!
Die middag zijn Nicky en ik nog naar een kruidentuin geweest, Dinah Veeris, maar dat was niet zo’n geweldig succes. Leuk om geweest te zijn zeg maar. Daarna nog naar landhuis Chobolobo waar je likeuren kon proeven, maar ook dit viel tegen, want ze hadden alleen vieze smaken. Nou goed, ook leuk om het gezien te hebben. Daarna hebben we nog een fotoshoot gehouden in Punda, want het was een erg mooie, zonnige dag, dus perfect om wat leuke kiekjes te maken!
Ook hebben we nog een keer gegeten in een restaurant waar je spiezen kreeg van ongeveer een onderbeen-lengte lang, en die werden dan voor je opgehangen en dan lekker met je handen eten. Was echt super grappig.

Vorige week donderdag heb ik Laura en haar vriendinnen opgehaald van het vliegveld, want eindelijk was het zover dat ik Laura na zoveel tijd weer zag! Ook is Kevin inmiddels hier, sinds vorige week vrijdag. Het was dus een drukke, maar gezellige boel in mijn appartementje. We hebben een super week gehad, iedere dag lekker uit eten, stappen en naar het strand. En de dagen dat ik stage had, hebben zij de berg beklommen, het struisvogelfarm bezocht en gedoken bij Downtown natuurlijk. Ook was het afgelopen zondag druk op SeaAquarium Beach, want hier vond het welbekende Ter land, te zee en in de lucht plaats. Het was het thema Glijdt ‘em erin ofzoiets. Oftewel, van de schans af en dan aan de bel ringelen. Vanuit het water hebben we dit gebeuren gevolgd. En vandaag hebben Eefje, Kevin en ik gejetskied! Dat was echt super super vet! Een half uur lang hebben we rond gecrost in de Caracasbaai, over de golven van ongeveer 1,5m hoog. Lekker scheuren dus! Wederom ging deze week weer veel te snel voorbij. Laura, Jady en Linday zitten nu alweer in het vliegtuig terug naar Suriname.

Ook heb ik de afgelopen week weer afscheid genomen van mensen, en komende week nog meer, steeds meer verlaten dit prachtige eilandje. Gelukkig ben ik volgende week zondag dan eindelijk zelf aan de beurt. Ja, bereidt Haps maar alvast voor op mijn terugkomst! ;-)

Tot snel!
Liefs, Daniëlle

  • 06 Juni 2008 - 05:40

    Jan Vd.crabben:

    beste daniëlle bedankt voor je bericht.Boeiend dat jezoveel meemaakt ,het lijkt me een fijn afscheid Graag tot ziens.

  • 06 Juni 2008 - 09:05

    Leonie:

    Tjah wat kan ik anders zeggen dan weer; wat geweldig allemaal!
    Maar het leukste is dat je heeel snel terug bent! Nog 10 dagen! Het aftellen is hier al begonnen...zelfs in Cuijk en Haps bereidt zich voor ;)

    Tot snel xx

  • 06 Juni 2008 - 10:05

    Danielle:

    alle voorbereidingen zijn getroffen!!

    kom maar snel weer terug!!

    xxxx

  • 06 Juni 2008 - 11:04

    Mam:

    Hey,meis

    Wat fijn dat je nog even je kansen benut hebt om leuke te dingen te doen zoals funbuggy en jetski; lijkt me geweldig om te doen.

    echt voorbereiden hoef ik mezelf niet op je komst. wat dat betreft ligt je kamertje er tip top bij en ik kan bijna niet wachten om je weer live te zien.

    Maak er wat moois van de laatste week dat je er nog bent en doe Nicky, haar ouders en andere evt. bekenden de groetjes.

    Tot maandag de 16e.

    Liefs en dikke kus XXX

  • 06 Juni 2008 - 18:12

    Pa,:

    Het is weer schitterend om je mooie verhalen te lezen. Je maakt zo nogal wat mee. Het aftellen is begonnen, bij jou maar ook bij ons. We kijken al uit naar de 16e. Aan alle mooie dingen komt een einde, zo ook je stage van 7 mnd in Curacao. Het is een belevenis met vele leuke momenten die je nooit zult vergeten. Danielle, geniet nog van je laatste week en dan staan wij de 16e vroeg op Schiphol om je te onthalen. Groeten.

  • 08 Juni 2008 - 16:47

    Laura:

    heej daantje,

    Damn ik vond het echt super op jou weer even te zien! Ik zou zo weer terug vliegen :P aangezien je nu ook wat meer tijd hebt. Ik heb iig van mijn vakantie genoten. Helaas kan ik je niet oppikken in Amsterdam, maar over een maandje ben ik ook weer terug :)
    Fijne laatste dagen nog en tot snel!

    kuss

  • 10 Juni 2008 - 17:11

    Kim:

    Zo he, zo is het bijna alweer gedaan met je avontuur!
    Toch wel heel fijn om je straks weer terug te zien, je bent zo lang weg geweest!
    Ik moet even kijken of ik op je uitnodiging in kan gaan, ligt een beetje aan werk. En jammergenoeg ook school..
    Heel veel plezier nog zo in je vakantiedaagjes en dan mogen ze jou uitzwaaien :)

    Liefs en tot heel snel! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Daniëlle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 20920

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

Australië

10 November 2007 - 16 Juni 2008

Curaçao

Landen bezocht: