Annemijn in Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu Annemijn in Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Annemijn in Curaçao

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

25 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Eindelijk was het dan zover! 10 April kon ik Annemijn op gaan halen op Hato, om 3 weken alleen maar gezelligheid, strand, feesten, lachen etc etc te hebben. Inmiddels zijn er alweer 2 weken verstreken, die ook ontzettend snel voorbij zijn gegaan. Maar we hebben het wel heel erg gezellig samen! Ik ga jullie op de hoogte brengen van alle spannende dingen die wij meemaken.

De allereerste avond, nadat Annemijn der spullen hier had gedropt, zijn we op het Wilhelminaplein gaan eten met Eefje, Anne-Fleur en Stefan. Daarna zijn we nog even wat rondgelopen in Punda en daarna naar een gezellig tentje aan het strand, genaamd Hemingway waar we ook nog Nance tegenkwamen. Daarna maar een beetje op tijd gaan slapen om de volgende ochtend weer vroeg op te staan om een kijkje te gaan nemen bij de DA en de Albert Heijn, om wat boodschappen te doen. Daarna hebben we de middag lekker op het strand bij Mambo gelegen en had Annemijn al een eerste bruin/rood tintje opgedaan. Ook zijn we naar het Sea Aquarium geweest, hebben we even rondgekeken bij de flamingos, aquaria, haaien, dolfijnen en zeeleeuwen. Maar het leukste… De dolphin swim geboekt!
’s Avonds zijn we nog wezen stappen bij Asia de Cuba en op de Feestboot, jawel, een boot op het water die niet vaart overigens ;-)

’s Nachts maken we ook heel wat mee. Af en toe hebben we (of eigenlijk Annemijn in der eigen) hele gesprekken, ze roept bijvoorbeeld: Wanneer doe je da nou? Dus ik schrok wakker, huh wat?? Annemijn: Ja, ik weet het ook niet. Ook hebben we aparte dromen, over dikke vrouwen die met dolfijnen zwemmen en die uit het zwembad getakeld moeten worden of over de volgorde van twee namen. Haha, achteraf erg lachwekkend allemaal! Ook wilden we een keer gaan slapen toen ik een paar mieren zag in de slaapkamer. Dus ik probeerde ze met kakkerlakkengif dood te sprayen, maar dit veroorzaakte het tegenovergestelde effect… Opeens kwam de hele familie door alle gaten in de muur gekropen. Serieus… honderden mieren op de grond en tegen de muur, super smerig. Dus nog maar meer gif spuiten totdat de meeste kreupel op de grond lagen en wij ze weg konden vegen maar wel een uur moesten wachten tot die vieze geur van het gif een beetje weggetrokken was. Oh en nu ik het toch over smerige beesten heb… We wilden laatst pasta maken, dus we pakken die pak uit het kastje en vervolgens liggen er allemaal soort van torretjes op het aanrecht. En steeds als we het pak optilden vielen er meer en meer. Ze kropen er helemaal doorheen, zo vies. Dus wij teug naar de Albert Heijn met dat pak in een zakje. Na veel gezeur om een bonnetje wat ik niet meer had (duh!) hebben we toch het geld terug gekregen.

De dagen daarna moest ik naar stage en is Annemijn steeds mee geweest (eigenlijk nog iedere dag dat ik stage moest lopen, erg gezellig dus!). Drie dagen achter elkaar hebben we hier ook dolfijnen gespot, echt super vet, ook best wel dichtbij, zo mooi om te zien! Zaterdag zijn we naar Mambo geweest, zondag bij Wet ’n Wild, ja, iedere avond zijn we wel bezig.
Dinsdag waren we weer op stage, en Annemijn heeft besloten haar Open Water brevet te gaan halen, oftewel de eerste duikcursus die door velen PADI genoemd wordt. Dus die dag had ze haar eerste duik. ’s Avonds lekker uit eten geweest met z’n 7en en daarna naar de filmavond bij Mambo. Woensdag hebben we geprobeerd zelf pannenkoeken te bakken, het mislukte maar een klein beetje haha. Daarna zijn we naar het TMF-cafe geweest en hier hebben we het helemaal gevonden hoor. Woensdags is hier karaoke avond, dus wij nachtegaaltjes, Annemijn en ik, deden daar dus ook graag aan mee. ‘Ik tel tot drie.. 1, 2, 3!’

Vrijdag ging ik mee duiken, voor Annemijn de derde duik, voor mij de vierde, en we gingen alle oefeningen doen. Ik zag er echt enorm tegenop (twee maanden geleden al), vandaar dat het nogal uitgesteld was. Maar nu moest ik er toch ook echt aan geloven. En het viel echt enorm mee… gelukkig! We moesten onder andere onze duikbril af onder water, en dan ook nog een stuk zwemmen, ademen uit de ademautomaat van je buddy (in dit geval van elkaar), lucht happen uit bellen die uit de ademautomaat kwamen, pivoteren en vest aan en uit onder water. Dat laatste viel nog het meest tegen, want het lood waardoor je beneden blijft zit dus in het vest wat je voor je neer moet zetten, dus naja, ik vloog helemaal omhoog en alle kanten op met mijn benen en met de ademautomaat in mijn mond, ik lag in een deuk! Het was volgens mij ook echt een grappig gezicht. Maar goed, we hebben alles gedaan en hoeven nu nog maar één duik, en dan hebben we allebei ons brevet!

Zaterdag hebben we even actief gedaan; om 6.15 opgestaan om vroeg weg te gaan en de Christoffelberg te beklimmen. Daarna zijn we naar Watamula gegaan, dat is helemaal in het westen van het eiland, daar slaan de golven ook hard tegen de rotsen en er ligt een grote steen met de vlag van Curaçao erop geverfd, wel grappig. De weg erheen was ook een avontuur. Allemaal gaten in de afgelegen zandweg, en opeens kwam er een enge man uit de bosjes met een groot slagersmes voor zich uit. We schrokken ons kapot! Daarna zijn we doorgereden naar Playa Forti, inmiddels de welbekende springplek. Deze keer moest Annemijn eraan geloven. En na lang wikken en wegen (een half uur maar liefst) heeft ze dan toch de sprong gewaagd om van de hoge rots naar beneden te springen. Om dit allemaal even te verwerken zijn we naar de Grote Knip gereden, lekker gezwommen en gezond en daarna zijn we een hapje gaan eten bij Jaanchies, waar we onder andere een stukje leguaan gegeten hebben. Jaanchie vond dat we zo goed onze best hadden gedaan op het eten dat hij een verrassing voor ons had. Nou, wij erg nieuwsgierig natuurlijk, maar die nieuwsgierigheid ging na een half uur wel voorbij. Op een gegeven moment kwamen ze aanzetten met een mini-bordje met een soort van koffie-ijsje met een kers-achtig ding (volgens Annemijn een badparel) erop. Echt heel erg vies, een onwijs leuke verrassing dus!
Zondag was het weer stage en daarna gegeten bij de Kleine Wereld en daarna weer naar Wet ’n Wild. Maandag hebben we maar even een rustdag ingelast, om bij te komen van alle drukte in de dagen.
Dinsdag kwamen we thuis van Downtown, Annemijn ging even wat boodschappen doen en ik alvast douchen. Ik kwam net onder de douche vandaan toen de stroom uitviel. Dit was ook het geval bij mijn buurmannen en bij de huisbaas. Annemijn kwam terug en vroeg zich al af waarom ik zo in het donker zat. Dus koken zat er ook niet meer in, want met 1 kaarsje kom je niet zo ver. Dus hebben we maar besloten een broodje te halen bij de Subway, en daarna doorgereden naar de filmavond op Mambo. Gister was het wederom karaoke bij het TMF-cafe, dus daar waren we weer. We hadden ons al opgegeven om ‘Ademnood’ te zingen, samen met een of andere kerel, maar uiteindelijk hadden we toch maar afgehaakt, er kwamen opeens zoveel bekenden binnen dat we het een beetje benauwd kregen ;-) Volgende week gaan we er weer voor haha!

Vandaag waren we lekker vrij, eerst natuurlijk lekker uitgeslapen en daarna richting Playa Canoa gereden. Dat is ook een soort van strand waar de zee hard (en soms hoog) tegen de rotsen klotst, maar het was vrij rustig vandaag, wel leuk om gezien te hebben. Daarna hebben we nog wat geshopt in de Promenade en Otrobanda en natuurlijk een batido gehaald.

Morgen gaan we misschien even op bezoek bij de andere Hapsenaren die hier op Curaçao zijn, de familie van de Besselaar (Sophie en Lotje). Daarna gaan we (misschien samen) een paar strandjes bezoeken en lekker niks doen. En dan zaterdag gaan we eindelijk met dolfijnen zwemmen!!!!! En zondag gaan we onze laatste duik maken op Klein Curaçao, hebben we dat ook nog gezien!

Jullie horen wel weer hoe dat allemaal geweest is!

Liefs en tot snel,
Daniëlle en Annemijn


Ps. Er staan al een paar foto’s online op mijn site www.picasaweb.google.nl/danielledijk


  • 25 April 2008 - 07:20

    Melanie:

    Nou nou nou.. Zo te lezen hebben jullie egt allemaal super leuke dingen gedaan.. :):) Ik ben egt jaloers op jullie!
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en zulke leuke dingen doen!
    Ik ben benieuwd hoe jullie het dolfijnzwemmen gaan vinden! Gaan jullie daar ook foto's van maken? Ik ben benieuwd!
    Ik heb net ook meteen je foto's weer eens bekeken! Ziet er egt zo mooi uit he?! Egt super!

    Heel veel plezier nog samen aankomende week!
    En ik wacht vol spanning op jullie volgende verhaal!

    Liefs Mel (K)

  • 25 April 2008 - 09:08

    Kim:

    Hey!
    Nou klinkt allemaal kei leuk wat jullie samen doen! Vervelen zul je je in ieder geval niet!
    Nou voor Annemijn: Nog heel veel plezier de laatste week!
    Voor allebei: Veel plezier met dolfijnenzwemmen :O kei gaaf joh! Foto's moeten gemaakt worden natuurlijk.
    Liefs xx

  • 25 April 2008 - 17:40

    Pa,:

    Danielle en Annemijn, echt leuk voor jullie beide. Actief, veel zien, veel doen en bovenal gezelligheid, schitterend. En dan natuurlijk zaterdag, het dolfijnzwemmen. Ik hoop dat jullie een onvergetelijke dag mee maken. Ik ben benieuwd naar de foto's. Nog allebei een mooie week samen en nog veel plezier.

  • 25 April 2008 - 17:51

    Maikel:

    Hallo Annemijn en Danielle,

    Leuk om het verhaal te lezen. Ik moest er wel even voor gaan zitten, behoorlijk lang, hahaha. Net een dagboek;)
    Wat super wat jullie allemaal zo meemaken.

    Kakkerlakspray gebruiken en de gehele familie mier komen op bezoek, wel gezellig toch. Hebben jullie geen tafel gedekt voor de mieren? Stroom uitvallen? Gebeur dat vaak? Veel kaarsjes branden!:)

    Geen liedje van ademnood gezongen? Wat is dat nou, waren er echt zoveel bekenden dan? hahaha.

    Met dolfijnen zwemmen? Wat gaaf zeg. ik heb dit in Nieuw Zeeland gedaan. Ik vond het 1 van de mooiste activiteiten. Ik moest toen met een groep mensen een bootje in en we werden ergens in zee gedropt en moesten allerlei gekken geluiden maken om maar zoveel mogelijk op te vallen. Ik maakte een soort van gil geluiden, daar schokken die dolfijnen wel van, hahaha. Zo nu en dan kwam er 1 voorbij zwemmen en keek mij aan alsof ik gek was. ik hoop dat het voor jullie een net zo kei leuke ontmoeting wordt!

    Ik wens jullie nog heel veel goede dagen en tot gauw!

    Groet, Maikel uit Cuijk!!!

  • 25 April 2008 - 17:55

    Ans En Cas:

    Lieve meiden,

    Fijn, dat jullie het adres van deze site mailden. Nu hebben we dus écht een indruk van jullie samenzijn. De telefoontjes van Annemijn waren té kort om uitgebreid te kunnen vertellen over jullie belevenissen zijn. Lijkt ons écht geweldig, dus, geniet er van. Voor je het weet is het voorbij! Let wel op mannen in bosjes met slagersmessen en zo.............

    Doe vooral de HARTELIJKE groeten aan Nel en Joost!!!

    Liefs, papa en mama.

  • 26 April 2008 - 09:26

    Leonie:

    Hey Ladies!

    Wat een spannende avonturen met beestjes, enge slagersmannen, karaoke... :D
    Annemijn, heb je ooit zo'n actieve vakantie gehad ;) Wederom geweldig klinkt het daar! Maaruhm, een half uur doen over van een rots springen!? Had ik van jou niet verwacht hoor, 5 min. max.!
    Maak nog iets leuks van de laatste week, schiet alweer op!
    Annemijn, gelukkig tot snel weer. Daan geniet er nog van!

    xjes

  • 26 April 2008 - 18:32

    Mam:

    hey meissie,

    leuk allemaal.wel gezellig dat Annemijn jou elke dag gezelschap komt houden bij Down Town.
    Ik ben wel jaloers opjullie, dat jullie dolfijnen daar gespot hebben en wij niet, maar ja, je kunt niet alles hebben.
    En ik vind het wel fijn voor jullie dat jullie allebei je padi kunt halen,
    Kun je altijd nog hier of daar lekker samen duiken.

    Ja en de miertjes ben ik niet jaloers op, die hebben we thuis ook gehad en soms nog een paar, in de keuken; dus je bent de enige niet.

    De westkust is volgens mij overal mooi daar, het blijft toch een natuur-spektakel,met dat water-gebeuk op die rotsen.

    ik wens jullie een te gekke middag met de dolfijnen. Heel veel plezier daar en zeker ook nog de laatste week met Annemijn samen.

    Groetjes

  • 27 April 2008 - 20:41

    Kevin:

    Heey Hapse Antilliaantjes!!

    Nou nou, jullie maken t wel mee hoor:P
    En met dolfijnen zwemmen, dat is echt te vet!!:D

    Ik heb vrijdag mn laatste officiële lesdag gehad, dus dat betekent dat het leren nu begint, maar ook dat Curacao steeds dichterbij komt... En na deze verhalen krijg ik er toch ook echt wel steeds meer zin in!!!!! Met die gedachten kom ik iig de examens wel door denk ik...

    Genieten jullie nog van deze week samen en echt super veel plezier met de dolfijntjes!!:D

    xxx Kevin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Daniëlle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 20925

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

Australië

10 November 2007 - 16 Juni 2008

Curaçao

Landen bezocht: