The Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu The Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

The Outback

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

14 Januari 2013 | Australië, Alice Springs

Hi mates!

Ben ik weer... Met nog maar twee weken te gaan in Australië, op 29 januari land ik weer in Nederland. Hoe goed ik me ook vermaak en geniet, ik heb ook wel zin om weer naar huis te komen en iedereen weer te zien :-)

Mijn tijd in Sydney was vrij relaxed, omdat we bijna alle dagen zelf in konden vullen. Hierdoor hebben we bijna de hele stad wel gezien, ik kan de haven, de Harbour Bridge en het Opera House wel dromen. Desalniettemin blijven deze dingen geweldig om te zien, steeds weer met ander weer lijkt het aanzicht ook steeds weer te veranderen. We hebben hier regen, veel bewolking, maar ook veel zon en zelfs 44° gehad, erg uiteenlopend dus. Marlou en ik hebben tijdens een mooie dag een cliffwalk gedaan van zo'n 5,5 km, waarbij we van Coogee Beach naar het beroemde Bondi Beach zijn gelopen, via rotsen langs kliffen en langs de mooiste stranden. Aangezien het eindigde op Bondi zagen wij de gelegenheid ons te mengen tussen de honderden andere strandbezoekers. Naast het toeristische Bondi ben ik ook naar het minder drukke, en misschien nog wel mooiere Manly Beach geweest, waar je met de ferry naartoe kunt. Alleen al de ferryrit was geweldig, doordat het uitzicht gaf aan de prachtige skyline van Sydney, echt heel gaaf!

Uiteraard heb ik hier oud & nieuw gevierd, dit was ook een bijzondere dag. We zijn om 5.00 uur opgestaan om in de wachtrij te gaan liggen bij het Macquarie park en daar een goede spot voor het vuurwerk te vinden. Het was gelukkig heel mooi weer, waardoor we in de 18 uur die we moesten wachten van de zon konden genieten. Gelukkig waren we met een hele groep en was het wel een gezellige dag. Om 18.00 uur begon het eerste entertainment, wat bestond uit een stuntvliegtuigshow, daarna om 21.00 uur was er het 'kindervuurwerk', ofwel een voorproefje van het echte vuurwerk. Dit was al een groot spektakel en zorgde voor grote verwachtingen voor 00.00 uur. In de tussentijd was er een soort verlichte botenparade, en om iets voor 12 uur lag de haven vol met boten. Toen was daar het aftelmoment op de brug, en toen.. Geweldig! Van alle kanten was er het mooiste vuurwerk te zien, en met name het einde op de Harbour Bridge was super! Heel bijzonder om dit hier mee te maken, echt onvergetelijk. Nieuwjaarsdag zijn we begonnen met een bbq op het strand met mensen die we hier en al eerder tijdens onze reis ontmoet hebben, super lekker gegeten en veel gezelligheid.

Ook kon een bezoekje aan het Opera House voor mij natuurlijk niet ontbreken, dus nadat we overdag een tour hadden gedaan waarbij we onder andere het 'drama theater' en de geweldig mooie 'concert hall' hebben bezocht, zijn we 's avonds naar een voorstelling gegaan, genaamd 'La Soirée'. Voor mij echt een geweldige belevenis!

De enige dagtour die we vanuit Sydney ondernomen hebben is naar de Blue Mountains en de Jenolan caves. Blue Mountains, echt een prachtig natuurgebied waar we helaas maar één uur hadden om rond te lopen, maar werkelijk heel mooi. Daarna gingen we naar de grotten waar we een anderhalf uur durende tour doorheen kregen, wel aardig om te zien, maar niet super speciaal. Wel een leuke dag gehad.

En na ongeveer twee weken was het einde van Sydney in zicht en stond de outback op ons te wachten. De outback waar het op dit moment iedere dag gemiddeld 40-45° is, een onvoorstelbare hitte, waardoor er veel gevaar is voor bosbranden. Op 10 januari vlogen we naar Alice Springs, om de dag erna onze 3-daagse outbacktour te starten. Met een groep van 16 gingen we met de bus richting Ayers Rock, een reis van nogeens 6 uur. Toen we daar aankwamen hebben we eerst een cultural center bezocht, waar we informatie, filmpjes en kunst van een stam aboriginals kregen. Het is echt heel boeiend om hier meer over te leren, vooral nu we in hun leefgebied zitten. Vervolgens gingen we naar de beroemde rots Uluru (of Ayers Rock), heel fascinerend om dit in het echt te zien en rond te lopen. Helaas was het te warm om de hele wandeling om de rots te doen, maar wel hebben we hier naar een prachtige zonsondergang bekeken. Daarna gingen we naar het kamp waar we in een swag onder de mooie sterrenhemel in slaap vielen, geweldig! Na enkele uren slaap werden we alweer gewekt om ook de zonsopkomst met zicht op Uluru te bekijken. De tour ging vervolgens naar een andere rotsformatie genaamd Kata Tjuta, waar we helaas ook maar een deel van een wandeling konden doen, gelukkig gaf deze ook mooie plaatjes en uitzichten. Deze dag hebben we ook nog een uitkijkpunt van Mount Connor en een zoutwatermeer bezocht, om daarna richting ons nieuwe kamp in Kings Creek te gaan. Dit kamp was wat primitiever, als in dat er een soort buitentoilet en buitendouche was, apart om midden in de natuur te douchen. Verder begon deze nacht hetzelfde als de vorige, heerlijk liggen onder de sterrenhemel in onze swag, onder het genot van gitaarspel van onze tourguide, heerlijk. Echter begon het op een gegeven moment te regenen en gigantisch te waaien (waardoor we gezandstraald werden), er was storm op komst. Werkelijk nog nooit zo'n storm meegemaakt, iedereen stormde richting het (deels open) huisje of in de auto om te schuilen. Ik lag in het huisje maar werd nog steeds een beetje bedekt met zand (ook in mijn swag, waardoor het een soort scrubmatras werd) en regen, maar alles beter dan buiten. Het leek ook niet op te houden en was fiks aan het donderen en bliksemen, en ik kan het weten want ik heb bijna geen oog dichtgedaan, het was best eng. Achteraf was het een groot avontuur om deze woestijnstorm mee te maken zonder echt goede schuilplaats. De volgende dag bezochten we nog Kings Canyon, prachtige hoge en grote rotspartijen, waar we wederom niet op konden lopen, maar gelukkig wel tussendoor, ook erg indrukwekkend. Daarna keerden we weer terug naar Alice Springs, waar ik op dit moment ben. Het is hier te warm om iets uit te voeren, dus dat doe ik dan ook gewoon niet, een lekkere lazy dag vandaag.

Morgen verlaat ik de outback alweer en staat me een busreis van zo'n 21 uur te wachten richting Adelaide. Niet echt een heel prettig vooruitzicht, maar voor het goede doel!

Bedankt voor jullie blijvende belangstelling voor mijn verhalen, ik geniet ook echt als ik jullie reacties lees. Over niet al te lang kan ik mijn verhalen weer in reallife met jullie delen :-)

Till soon!




  • 14 Januari 2013 - 11:16

    Ria:

    Hey meissie,

    Wat een verhaal weer zeg. Mooi geschreven.
    Ik had het vuurwerk graag mee willen maken.
    De zandstorm niet.......maar misshien ook wel (aangezien er niets ergs gebeurd is)
    lijkt me wel een hele gebeurtenis. Eeen evraring die je nooit meer vergeet.

    Nog een heel goede reis naar Adeleide en tot snel.

    Groetjes en dikke knuffel

  • 14 Januari 2013 - 12:23

    Melanie:

    Hey Daan,

    Wederom een geweldig verhaal van jou! Wat maak je toch veel mee daar zeg! Ongelofelijk! En zo'n storm in de middle of nowhere.. Bizar! Gelukkig is het allemaal goed gegaan!
    Geniet nog ma lekker van de laatste weekjes, want voor je het weet ben je weer in nl! (Martin is dan net vertrokken, die gaat de 28e weg).
    Tot snel!

    Liefs Mel

  • 14 Januari 2013 - 12:53

    Claire:

    Hoi Danielle,
    Wat een heerlijke verhalen. Echt iets voor het hele leven. Wat zou ik graag die outback mee hebben willen maken. Geweldig!!
    Heel veel plezier nog , de laatste weken en geniet en geniet en geniet!!
    Tot gauw, claire

  • 14 Januari 2013 - 13:14

    Anne:

    Hoi Danielle,

    Wat een leuke dingen heb je weer meegemaakt. Ook wel bijzonder om de feestdagen door te brengen bij die temperatuur...beter dan hier haha!
    Heel veel plezier nog de laatste paar weken en tot snel!

    XX Anne

  • 14 Januari 2013 - 14:52

    Jan Van Der Crabben:

    Dag Daniélle fijn dat ik iedere keer post van jou krijg en ook fijn dat het je goedgaat.Dit is de laatste keer dat ik je mail want ik heb loop problemen en daar voor word ik 21 januari aan mijn rug geopereerd daar na mag ik 'n aantal weken zo goed als niets doen. Ik blij dat ik geholpen word en breng dit alles er graag voor op' . Ik wens jou nog prettige dagen en ,n fijne terugreis met veel goede herinneringen in je rugzak Lieve groeten Jan .

  • 14 Januari 2013 - 15:40

    Marloes:

    Hehe, nu lees ik je verhalen eindelijk eens via de computer en kan ik ook reageren, want op m'n telefoon lukt dat steeds niet. Wat gaat de tijd snel Daan en wat maak je ontzettend gave dingen mee. Nog maar twee weken, ik zeg DUBBEL GENIETEN!
    Ik kijk ernaar uit om al je mooie verhalen in het echt te horen!!
    Liefs, Marloes

  • 14 Januari 2013 - 20:28

    Annemijn:

    Hee daantje!

    Ook ik lees nu eindelijk je verhaal eens op een pc, zodat ik eens goed kan reageren!
    Wat leuk om zo nieuwjaar eens te vieren en dat met zo'n mooie vuurwerkshow! Ik heb alleen een sterretje in de hand gehad ;-).

    De outbacktour lijkt me ook wel wat! Alleen een beetje jammer van dat onweeravontuur, maar ja dan heb je wel het echte Outback Jack gevoel :P.

    Veel succes met de busreis morgen van 21 uur! Nog heel veel plezier, geniet van de laatste 2 weken!
    Eindelijk weer real live bij kletsen en al je mooie foto's bekijken!

    Liefs en dikke kus
    Annemijn

    PS: ik mis geloof ik nog wel een stukje in je verhaal....;-)


  • 14 Januari 2013 - 21:53

    Natalie:

    Hey Daantje,

    Onwijs leuk om je verhaal weer te lezen en dat het nog steeds goed met je gaat! Phoe 44 graden, moet er even niet aan denken, maar ja hier is het rond het vriespunt, wat een verschil hè. Ongelooflijk wat je toch allemaal meemaakt. Een reis om nooit te vergeten. Geniet de laatste 2 weken nog van je reis. Hoop je daarna snel een keer te zien. Liefs Natalie

  • 14 Januari 2013 - 22:51

    Jos:

    Hey Daniëlle,

    Dat klinkt als een waar avontuur in de Outback! Ik had daar ook een beetje regen, maar geen woestijnstorm. Jammer dat je niet alle wandelingen kon afmaken, maar als het zo warm is, heeft dat ook geen zin. Leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. De tijd vliegt, je ben alweer bijna thuis! Ik vlieg maandag al naar huis, de 21e. We spreken daar nog wel eens af!

    Groetjes Jos.

  • 15 Januari 2013 - 19:17

    304842:

    Hoi Daan,

    Ik volg je nog steeds met veel plezier, mis wel het een en ander want er moet natuurlijk nog wel een ander soort schuurverhaal mee terug in die rugzak hé..... In Adelaide heb ik een tante en een neef, die neef heeft hele leuke, mooie jongens een échte Australiër met uiterlijke Nederlandse kenmerken (niet dat Nederlanders er nou allemaal zo geweldig uitzien maar deze wel hoor).... Als het niet lukt en ik moet in actie komen dan geef je maar een seintje...
    Ik hoop dat je nog mooie avonturen beleefd en dat we daar dan ook nog van mogen meegenieten.

    Dikke kus.

  • 15 Januari 2013 - 19:19

    Tiny:

    Hey Danielle
    Wat geweldig om jou verslagen te lezen ,wat je allemaal gezien en gedaan hebt.
    Geniet nog van je laatste weken .
    Groetjes Tiny

  • 16 Januari 2013 - 13:37

    Maikel:

    Hey Danielle,

    Met veel enthousiasme lees ik steeds je verhalen. Ik denk dan steeds "MAAK ME GEK". Ik wil daar ook rondlopen.... hahaha. Nog even de laatste weken genieten en dan weer back in het koude kikkerlandje. Wij zijn alweer druk bezig met alle voorbereidingen voor Berlijn. Ik heb er heemaal zin in, beetje chillen en misschien werke,n, haha. Geniet nog van je laatste weken en niet te bruin terug komen, want ik lijk nu op een spook, zo weinig zon hebben we hier gehad.

    Tot snel. Groetjes Maikel

  • 17 Januari 2013 - 17:31

    Ingrid :

    Hai Daan, nog steeds HE-LE-MAAL geweldig jouw verhalen!! Geniet ze nog, liefs ingrid J.

  • 17 Januari 2013 - 18:38

    Annemie:

    hoi Danielle, sorry dat ik niet zo veel gereageerd heb, maar ik heb t wel allemaal gevolgd.
    wat fijn dat je het zo super naar je zin hebt!
    Oud op nieuw had ik daar ook wel willen vieren, lijkt me erg mooi! Maar zover in de wereld zal ik wel nooit komen( turkije was voor ons al een hele reis haha)
    Maar goed, jij hebt inmiddels al veel gezien en er ook echt van genoten.
    Geniet ook nog van de laatste weken en........ als je toevallig nog een pillendoosje tegenkomt hou ik me aanbevolen. Voor over n paar weken een goede terugreis gewenst en tot ziens in Haps. groeten xxx

  • 18 Januari 2013 - 15:04

    Elke:

    Zojuist weer genoten van jouw (helaas bijna laatste) verhaal...
    Wat weer een prachtige ervaringen....
    Geniet er nog even van, maar ach straks staat de carnaval hier weer voor de deur en ook dat zijn dan weer de leuke dingen hier ;-).
    Liefs,
    Elke

  • 26 Januari 2013 - 22:59

    Janneke:

    Wat een avonturen heb je toch beleefd en zoveel indrukken opgedaan, een onvergetelijke reis down under!!! Ik wens je nu een voorspoedige terugreis en ik hoop tot gauw!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 20922

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

Australië

10 November 2007 - 16 Juni 2008

Curaçao

Landen bezocht: