I love this life! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu I love this life! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

I love this life!

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

09 December 2012 | Australië, Brisbane

Hi there!

Ten eerste, ik ben een beetje jaloers op jullie, al die mooie foto's die ik overal zie verschijnen van de sneeuw in Nederland. Voor een dag zou ik wel even terug willen om daarvan mee te kunnen genieten!

Maar dat zit er (helaas) even niet in, hier is het continu zo'n 25-30 graden, met een uitschieter van 40 graden afgelopen dinsdag en een flinke regenbui afgelopen vrijdag. Verder prima weer om aan mijn kleurtje te werken en te genieten van alles hier.

In Town of 1770 heb ik een geweldig leuke scootertour gedaan, we waren echt super stoer met onze leren jasjes, helmen en neptattoos. Die dag heb ik voor het eerst wilde kangoeroes gezien, jeej! De dag erna heb ik mijn eerste surfles gehad, helaas ben ik geen surftalent en heb ik het grootste deel van de tijd in het water gelegen en de bodem van zeer dichtbij gezien en gevoeld. Het was wel heel leuk om te doen, maar een surfcarriere zit er helaas niet in.

Hierna ben ik verder gereisd naar Rainbow Beach, vanwaar een 3 daagse tour naar Fraser Island te wachten stond. In een 4wheel drive auto zaten we met 8 meiden, een leuk gemixt gezelschap van 4 Zweedse, 2 Duitse en Marlou en ik, en we mochten zelf rijden.. Echt geweldig in zo'n grote truck door de bossen, het losse zand en over het strand! Dit eiland is echt geweldig mooi, we hebben verschillende meertjes bezocht, een uitkijkpunt en een wrak. We sliepen op een camping, in een tent op een minimaal dun matje en moesten als groep zelf ons eten koken en klaarmaken, wat super leuk was. Wel rugpijn van het matje overgehouden haha. 's Avonds kwam iedereen bij elkaar bij het kampvuur voor gezelligheid en drankspelletjes, erg vermakelijk ;)

Na deze mooie trip ben ik verder gegaan naar Noosa, een leuk en gezellig plaatsje, maar niet heel veel te doen. Wel zijn we vanuit hier naar de Noosa Everglades gegaan en hebben hier gekajakt, heel mooi. Ook hebben we de Australie (Steve Irwin) Zoo bezocht, super super leuk was dat. We hebben een tijger en korkodillenshow gezien, olifanten eten gegeven, kangaroes en koala's geaaid en natuurlijk onwijs veel fotomateriaal gemaakt (dit volgt hopelijk zsm op facebook). Na deze dag is Steve Irwin echt mijn held haha!

Op dit moment ben ik in Brisbane, de eerste echt grote stad sinds ik in Australie ben, and I love it! Geweldige stad, werkelijk een stad waar ik nog vaker wil komen. Gisteren heb ik een sightseeing tour gedaan en het is hier zo ontzettend leuk en mooi, de skyline is fantastisch en de mensen hier (overal in Australie) over het algemeen zo aardig en open. Wel is Brisbane een stad om in te verdwalen, wat me iedere dag tot nu toe is gebeurd, maar nu begin ik het een klein beetje te snappen. Na een laat stapavondje gisteren, bestaat mijn dag van vandaag uit een bezoekje aan de lagoon, oftewel het plaatselijke buitenzwembad en anders niks. Heerlijk! Morgen nog een dag hier en daarna zet ik mijn reis weer voort naar Surfers Paradise.

Zoals mijn titel al meldt en mijn verhaal misschien doet vermoeden: I love my life! Ik hoop dat m'n verhaal niet al te lang is geworden, maar ik vind het gewoon zo leuk allemaal dat ik alles met jullie wil delen!
Cheers!

  • 09 December 2012 - 08:16

    Jan Van Der Crabben:

    Dag Daniëlle Wat 'n feest maak jij mee. en 'n feest met grote verrassingen.
    Zomaar ver weg op stap.
    Ontmoetingen met onbekenden zijn als koesteringen in 'n voorjaaarszon.
    A ls in 'n film haal je adem als in je slaap wandel je door dromen en zo schrijf je in je hart
    'n verhaal om nooit te vergeten.
    Meisje fijn dat ik je mails krijg nog 'n heel fijne vacantie en blijf zingen Life is wonderfull.

  • 09 December 2012 - 09:09

    Sharon:

    Wat een superreis maak jij zeg! Sneeuw is best leuk, maar ik zou zo met je willen ruilen hoor! Geniet er nog maar lekker van!

  • 09 December 2012 - 09:34

    Natalie:

    Ik vind het geweldig om je reisverslagen te lezen en te horen hoe super je het daar hebt. (Dan is het leven hier maar saai) ik kijk alweer uit naar je foto's! Knuffel Natalie

  • 09 December 2012 - 09:49

    Kim:

    Helemaal niet een te lang verhaal! Maar wel heel leuk om te lezen!
    Ik snap dat je het leven daar loved.
    Je maakt echt super dingen mee.
    Ik heb een goed plan, als jij een dagje hier voor de sneeuw komt, wissel ik dat dagje met jou. Ok? Top plan! Haha. Maar ik ben retejaloers op je.

    Geniet er nog lekker van!
    X

  • 09 December 2012 - 10:12

    Janneke:

    Wat een heerlijk leven!! En wat fijn om je verhaal te lezen, ik zat heel even bij jou achterop de scooter, stoer wijffie ;-) Vandaag even lekker bijkomen aan de rand van het zwembad en dan weer op avontuur. Ik kijk er naar uit, blijf lekker genieten meis!!! Xxx

  • 09 December 2012 - 10:52

    Berdy Sweens:

    geweldig Danielle, blijf vooral zo uitgebreid schrijven als je daar de energie voor hebt.
    wij kunnen dan het fijnst met je mee reizen. Thuis volg ik dan in de Austraulië Capitool gids ook de route.
    Vandaag dus naar Brisbane. En ik kijk alweer uit naar de volgende belevenissen. Geniet het, en Cheers!!!
    lieve groeten, Berdy.

  • 09 December 2012 - 11:06

    Elke:

    I love your stories!
    Als ik dat zo allemaal lees zou ook ik zo met je willen ruilen, maar volgens mij is het ook echt de moeite waard om eens die kant op te gaan...(mijn lijstje wordt steeds langer zo....:-)).
    Geniet van je vrije dag, al zal deze voor jou bijna zijn afgelopen!
    Fijne reis richting Surfers Paradise!
    X Elke

  • 09 December 2012 - 15:46

    Melanie:

    Hey Daan,
    Weer erg leuk om te lezen wat je weer allemaal meegemaakt heb.. Enne.. denk dat wij allemaal jaloerser op jou zijn dat jij op ons met de sneeuw, hahaha... Ma de sneeuw was idd ook even leuk weer :)
    Geniet er nog maar lekker van! En fijn om te lezen dat je het onwijs na je zin hebt daar!

    Liefs Mel

  • 09 December 2012 - 18:28

    Anne:

    Hej,
    Wat heb je weer veel gedaan en gezien zeg! Leuk om te lezen en helemaal niet te lang hoor ;)
    Tom Martens en z'n vriendin zijn nu volgens mij ook in Brisbane, zij gaan ook een paar weken rondtrekken. Wie weet kom je ze nog tegen daar (al is de kans klein denk ik haha).
    Veel plezier nog daar!
    XXX

  • 09 December 2012 - 19:49

    304842:

    Love the life and live in love. Nog niks tegengekomen????

    xxx

  • 10 December 2012 - 15:30

    Leonie:

    Klinkt super goed! Als ik dat allemaal lees, ben ik eerder jaloers op jou ;) Ik wil zo ruilen voor de sneeuw hoor. Enjoy! x

  • 12 December 2012 - 10:51

    Au3:

    He Daan, wat een gaaf reisverslag weer. Ik heb genoten van het lezen en zie de foto's wel tegemoet op fb en we keep in touch! Enjoy. XXX Au3

  • 14 December 2012 - 02:29

    Jos Grootjans:

    Hey Danielle! Je bent nu al halverwege de oostkust, dat gaat snel zeg. Zo te lezen heb je het prima naar je zin, maar dat is ook niet moeilijk met al die leuke dingen die je doet. Ik herken veel van wat je hier schrijft, zo leuk om te lezen!
    Groetjes en nog heel veel plezier,

    Jos.

  • 23 December 2012 - 14:52

    Jan Van Der Crabben:

    Dag Daniélle terwijl wij hier wachten op 't Kerstfeest in de regen geniet jij heerlijk ik ben er blij mee.
    Graag wil ik jou 'n fijn kerstfeest wensen en'n boeiend 2013 liever gezegd 'n voortzetting van 2012;
    Meisje het gaat je goed Liefs Jan.

  • 26 December 2012 - 21:56

    Annette Van Avezaath:

    Ha Daantje,
    Wat een geweldige reis ben je toch aan het maken. Hebben nog niet vaak gereageerd maar wel al je verhalen gelezen en ook de reacties erop! Hoe meer we lezen van alles wat je daar doet hoe enthousiaster we er van worden en zelf ook steeds meer zin krijgen om die kant op te gaan. We gaan in ieder geval eens een bezoekje brengen aan de vakantiebeurs en wat informatie inwinnen over dit mooie land! ! we blijven je natuurlijk nog een maandje volgen en genieten van alles wat je daar doet!!! Hoop dat je nog een paar prachtige weken hebt en als je besluit om daar te blijven (oh jee, ons mam van streek) zijn wij niet te beroerd om je op te komen zoeken. Wensen jou en de rest een heel goed uiteinde en een mooi begin van 2013! Tot weer eens en genietze!! Groetjes van je oud collega!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 20899

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

Australië

10 November 2007 - 16 Juni 2008

Curaçao

Landen bezocht: