No Worries! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu No Worries! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

No Worries!

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

25 November 2012 | Australië, Agnes Water

Lieve allemaal,

eindelijk weer een berichtje van mij, het duurde even omdat ik geen beschikking had over een fatsoenlijke internetverbinding. Maar ik ben er weer met een nieuw avontuur! En mijn nieuwe lijfspreuk luidt: No Worries! (iets wat men hier zo ongeveer 3x per zin gebruikt)

Na mijn vorige verhaal dat eindigde in Mission Beach ben ik verder gereisd naar Townsville. Hier ben ik met de ferry overgestoken naar Magnetic Island, om daar 3 nachten te verblijven in een bungalow midden in de natuur (het lijkt HB wel, alleen dan zonniger). Bij deze accomodatie zit ook een Koala Sanctuary die we bezocht hebben, en waar we onder anderen een krokodil, papegaai, slang en salamanders in alle soorten en maten vast hebben gehouden. Maar waar het natuurlijk om ging: de koalaknuffel! Wat een geweldige beesten zijn koala's, ze slapen zo'n 20 uur per dag en voor de rest hangen ze een beetje in de boom haha. Wel erg leuk, sommigen zullen de foto al gezien hebben van mij en Mathilde (zo heette de koala). Ook hebben we op dit eiland een wandelroute gelopen richting een soort van fort waar we een prachtig uitkijkpunt vonden over het eiland. Ik weet niet of jullie het in Nederland mee hebben gekregen, maar op 14 november is er in de vroege ochtend een eclips geweest, oftewel een zonsverduistering. Ik ben om 5.00 uur opgestaan om hiervan getuige te zijn, helaas was niet de gehele zonsverduistering zichtbaar op dit eiland, maar slecht 85%, toch wel heel gaaf toen het opeens koeler en donkerder werd. Na een dutje zijn we op pad gegaan om wilde rockwallaby's (soort kleine kangoeroes) te voeren, heel schattig hoe ze met hun pootjes je hand vastpakken en eten. Het schattigste waren nog de jonkies in de buidel van de moederwallaby's. Er staan een aantal foto's op facebook hiervan.

Nadat we Magnetic Island hebben verlaten, zijn we verder gereisd naar Airlie Beach, hier heb ik weinig anders over te vertellen dan dat het een geweldige partylocatie is. Het enige wat we hier gedaan hebben is een driedaagse trip op een -uiteraard- partyboot. Deze boot nam ons mee naar de meest mooie eilanden, genaamd Whitsundays. We hebben gesnorkeld en zijn naar Whitehaven Beach geweest, wat werkelijk zo ontzettend mooi wit is en de zee zoo helder blauw, onvoorstelbaar hoe mooi. De foto's spreken voor zich.

Na deze week vol party's zijn we verder gereisd naar Rockhampton, een best grote stad waar weinig toeristen naartoe gaan, omdat er vrij weinig te doen is. Dit kwam voor ons heel goed uit om een beetje uit te rusten. In 'Rocky' hebben we een botanische tuin en een dierentuintje bezocht, waar ik mijn eerste echte dingo en kangoeroe heb gespot :D
Afgelopen nacht ben ik aangekomen in Town of 1770, in mijn volgende verhaal hierover meer. Dit betekent dat ik ondertussen al zo'n 1300 km heb gereisd met de bus. De busreis van laatst liet duidelijk zien hoe groot het land is en hoe groot de afstanden zijn tussen verschillende steden/dorpen. Ik heb tijdens de busreis zo'n 2,5 uur geen bereik gehad met mijn telefoon haha.

Zoals jullie lezen vermaak ik me nog altijd prima. De tijd vliegt snel voorbij, maar aan de andere kant heb ik al zoveel gezien en gedaan dat het lijkt of ik al jaren weg ben. Bedankt voor al jullie reacties en lieve berichten, ik hoop dat ik collega 304842 hiermee ook tevreden heb gesteld, bèèè ;)

See ya later!

  • 25 November 2012 - 07:25

    Hilde:

    Wat cool om te lezen Daan!! En wat heb je inderdaad al veel gedaan en gezien in zo'n korte tijd! Ik geloof dat ik nog niet al je foto's gezien heb, dat ga ik nu eens doen. Het klinkt in ieder geval prachtig. Veel plezier in Town of 1770!! Liefs, Hilde

    P.s. hoe is het met je neus??

  • 25 November 2012 - 07:47

    Sharon:

    Ohohoh wat ben ik jaloers! Het klinkt allemaal even geweldig!!! Wat een ervaringen al in zo'n korte tijd. Heel erg veel plezier NGO.
    Groetjes, Sharon

  • 25 November 2012 - 08:55

    Natalie:

    Hey Daantje,

    Wat een super mooie ervaringen heb je al meegemaakt. Bij het lezen van je mooie verhalen krijg ik iedere keer weer kippenvel. Goed om te horen dat je je super vermaakt (had ook niet anders verwacht).
    Geniet er lekker van en hoor wel weer hoe het allemaal gaat verlopen.

    Liefs Natalie

  • 25 November 2012 - 10:40

    Audrey:

    He Daantje,

    leuk hoor om die verhalen van je te lezen. Krijg zelf zin om zo'n reis te maken. Geniet lekker. XXX au3

  • 25 November 2012 - 10:54

    304842:

    Helemaal geweldig en ja hiermee ben ik weer helemaal tevreden. Heerlijk om te lezen en eigenlijk ben ik gewoon trots op je!
    Je bent een kanjer dat je dit zo doet, zo heerlijk relaxed alles los kunt laten en zo intens geniet. Hier ga je je leven lang plezier van hebben, zelf als je over een paar maanden weer gewoon de wei in moet ;-)

  • 25 November 2012 - 11:48

    Ria:

    Hey meissie,

    wat geweldig allemaal,
    kon ik ook maar even terug in de tijd, maar ja, net iets te vroeg geboren.
    Fijn dat je het zo´n geweldige tijd hebt.
    Bij het horen van je allemaal reist en doet, denk je echt dat je al veel langer
    dan ruim 3 weken weg bent.
    Zo vliegt de tijd voorbij voor jou.
    Veel plezier in Town of 1770.

    liefs en dikke kus
    mam

  • 25 November 2012 - 11:48

    Ria:

    Hey meissie,

    wat geweldig allemaal,
    kon ik ook maar even terug in de tijd, maar ja, net iets te vroeg geboren.
    Fijn dat je het zo´n geweldige tijd hebt.
    Bij het horen van je allemaal reist en doet, denk je echt dat je al veel langer
    dan ruim 3 weken weg bent.
    Zo vliegt de tijd voorbij voor jou.
    Veel plezier in Town of 1770.

    liefs en dikke kus
    mam

  • 25 November 2012 - 13:15

    Janneke:

    Ik heb weer genoten van je verhaal en wat een prachtige foto' op FB! En die partyboot, geweldig! Blauwe luchten, blauwe zee en witte stranden, heerlijk om daar te mogen relaxen, energie opdoen voor je volgende avonturen ;-) Xxx

  • 25 November 2012 - 18:15

    Henny Van AS:

    lieve Daantje Wat geweldig allemaal en wat bij jij een kanjer dat je dit toch allemaal maar even doet . Dikke knuffel Henny

  • 25 November 2012 - 19:24

    Patty:

    Danielle.

    Ik ben jaloers, klinkt(en is ook zo) gewelig.
    Geniet, geniet en geniet nog meer.
    liefs Patty


  • 25 November 2012 - 21:18

    Melanie:

    Hey Daan,
    Wat leuk om weer een bericht van je te lezen! Enne.. wat heb je inmiddels ook alweer veel gedaan en gezien zeg! De foto's op facebook spreken idd voor zich! Echt super super mooi zeg! Hoezo jaloers? hahaha...
    Maare.. geniet er nog ma lekker van! Maar zo te lezen doe je dat ook!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal en nieuwe foto's!

    Liefs Mel

  • 25 November 2012 - 22:42

    Marja:

    Lieve Daan, dit vergeet je nooit meer......geweldig mooie foto´s, ben benieuwd naar je volgende avontuur ...liefs XXXXX

  • 26 November 2012 - 20:21

    Tiny:

    Hey Danielle.
    Geweldig allemaal wat je allemaal al gezien hebt, we gaan meteen je foto's bekijken.
    en we kijken weer uit naar je volgende verslag.
    groetjes Peter en Tiny

  • 27 November 2012 - 03:07

    :

    Hallo Danielle,

    Wat geweldig om je verhalen vanuit Costa Rica te lezen. De volgende reis gaat voor mij Australie worden, hahaha. Wanneer je naar Nederland komt, neem je dan een kangoeroe voor me mee, wat een super gaaf beestje..de foto's zijn echt gaaf. Geniet er nog voorlopig van. Ik ben benieuwd naar je nieuwe verhalen... gr. Maikel

  • 27 November 2012 - 12:59

    Esther:

    Hey Danielle,

    wat een super verhaal weer!! Wat een geweldig gave dingen maak je daar toch mee! En die foto´s van dat strand, WOWWWW!!! Ik wil ook, hahaha!
    Geniet nog daar en ik kijk uit naar je volgende verhaal!!

    X Esther (collega 312982 haha ;) )

  • 28 November 2012 - 07:53

    Laura:

    Ook ik heb ff bijgelezen! Zo te zien hoef jij je ook niet te vervelend op die parelwitte stranden en gezellige feestjes! Kennen ze daar ook de beroemde Buckets? Ben wel jaloers dat je een koala vast hebt gehouden! Dat ga ik hier niet meemaken! Let me know wanneer tijd en bereik hebt om te skypen! Wel grappig dat het hier in Azië makkelijker gaat dan in Australië, dat zou je toch niet verwachten.. Hopelijk spreek ik je snel! Have Fun daar! Kuss

  • 30 November 2012 - 13:54

    Elke:

    Collega 311924 is anders ook erg tevreden! :-)
    WAUW, wat maak jij toch mooie dingen mee! Schitterend en krijg altijd kippenvel als ik van iemand een mooi reisverhaal lees. Heerlijk genieten, ik geef je groot gelijk en ben ook wel een beetje jaloers, maar ach zelf heb ik ook niets te klagen hier in het zuiden van Spanje ;-) (ook al regent het momenteel op onze laatste vakantiedag hier :-().
    Have fun en ik ben benieuwd naar jouw nieuwe verhaal.
    De foto's zijn helemaal geweldig overigens!

    X
    Elke

  • 01 December 2012 - 20:33

    Ingrid:

    hai Daan, Supermooi en Supercool!! Geniet er maar van !! XX Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 20907

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

Australië

10 November 2007 - 16 Juni 2008

Curaçao

Landen bezocht: