AWESOME! - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu AWESOME! - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Daniëlle Dijk - WaarBenJij.nu

AWESOME!

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

11 November 2012 | Australië, Mission Beach

Lieve mensen,

Wat leuk om jullie berichtjes te lezen. Bij deze weer een nieuw verhaal over mijn avonturen en ik hoop wat foto’s te kunnen plaatsen binnenkort.

Ik val maar meteen met de deur in huis, want ik wil jullie niet langer in spanning laten zitten. Ik heb geskydived!!!! Het was echt ge-wel-dig! Of, in Australische begrippen: Awesome!

Gisterochtend heb ik Cairns verlaten om in zuidelijke richting naar Mission Beach te gaan, ongeveer een 2 uur durende rit, grotendeels langs het mooie regenwoud. Onderweg reden we bijna tegen een cassowary aan, een van de bijzondere dieren die Australië kent. In Mission Beach werd ik naar het Skydive Center gebracht, kreeg een instructievideo te zien, om vervolgens met 7 anderen (en alle instructeurs en mijn cameraman) het vliegtuigje te betreden. Op dat moment voelde ik me vrij rustig en het uitzicht vanuit het vliegtuig was echt schitterend. Op 4.000 feet had ik het idee dat we al vrij hoog zaten, echter zouden we naar 14.000 feet gaan (+/- 4,3 km), ik had dus nog 10.000 feet te gaan. Desondanks voelde ik me prima. Toen we de 14.000 feet naderden, werd ik door mijn instructeur nogmaals gecontroleerd en flink aan hem vastgesnoerd en vervolgens mocht ik de bril opzetten. Klaar om te gaan dus. Dat moment werd het spannend, en toen het luik van het vliegtuig open ging vloog de angst me in de keel. En daar verdween de eerste, plop, weg in het diepe, toen de tweede, in nog geen 15 seconden waren zij als speldenknopjes in de lucht. Ik was als derde aan de beurt, dus hup, voeten over de rand, handen aan de hengsels, hoofd omhoog en Wooooeoeeieiieoeoheeaaoooaoo. Wat een geweldig gevoel, echt onbeschrijfelijk! De vrije val duurde zo’n 60 seconden en ging deels door de wolken, toen we onder de wolken kwamen werd de parachute opengeklapt en wauw, wat een mooi uitzicht! Uiteindelijk landde ik veilig op het strand met mijn voetjes in het zand, heerlijk! Echt geen woorden voor, gelukkig staat het allemaal op video :)

Ik neem jullie nu even mee terug naar mijn tijd in Cairns, want ik heb in één week al zoveel gezien en gedaan. Tijdens de heenvlucht heb ik Marlou ontmoet, die dezelfde reis als ik wilde maken. Samen hebben we dan ook veel activiteiten geboekt, wat inhoudt dat we nu een groot deel van onze reis samen doen.
Zo zijn we zaterdag (de dag na aankomst) naar het Great Barrier Reef geweest, waar we onder andere een duik gemaakt hebben en veel gesnorkeld. Tijdens het duiken en snorkelen hebben we rifhaaien, een schildpad en stingrays gezien, en echt veel andere prachtige vissen en koraal. Een super leuke dag was dat. Op maandag hebben we een tour gedaan naar het regenwoud en watervallen, waarin we gezwommen en van de rotsen gegleden hebben. Echt super leuk. En bovendien veel leuke feitjes en weetjes over het regenwoud en Australië geleerd. Het mooie aan Austrlië zijn de namen van plaatsen, dingen en bezienswaardigheden, die afstammen van de aboriginals, zo zijn we tijdens deze trip in Babinda (betekent ’ Wet Rocks’, waar we van de rots zijn gegleden), Wooroonooran en bij de Millaa Millaa Falls (letterlijke betekenis: vallend vallend water, ofwel heel veel vallend water in de waterval) geweest. Tijdens de tour door de jungle kwamen we ook nog een plant tegen genaamd Gimmy Gimmy (ofwel, heel veel pijn). Oftewel, mooi taaltje dus haha!
Verder is Cairns ook een leuke plaats om te genieten bij het zwembad (met uitzicht over zee) en uit te gaan. Dit heb ik dan ook zeker niet gelaten. We zijn onder andere meegeweest met een Partybus, waar we veel nieuwe mensen hebben leren kennen tijdens een avondje vol plezier, drank en spelletjes.

Donderdag zijn we in noordelijke richting vanuit Cairns vertrokken naar Cape Tribulation. Dit is in het Daintree Forest, een ander deel van het regenwoud dan dat wat we al gezien hadden. Deze tour duurde twee dagen, op dag één hebben we een tour door het regenwoud gehad en een riviercruise, waar we op zoek gingen naar krokodillen, helaas hebben we er slechts eentje gespot van +/- 30 cm groot. Daarna werden we midden in het regenwoud gedropt voor de overnachting, en hebben we nog lekker op het strand kunnen liggen. Op het moment dat we met één voet in de zee (Great Barrier Reef) stonden en één voet op het strand konden we zeggen dat we op één moment op twee plaatsen aanwezig waren die op de Werelderfgoedlijst staan, hoe gaaf is dat. Dit is overigens het enige land waar dat mogelijk is. Helaas is het kwallenseizoen net begonnen, waardoor het soms niet mogelijk is in zee te zwemmen, vaak zijn er wel kleine delen afgezet waar kwallen niet kunnen komen. De andere optie is het dragen van een kwallenpak. Tijdens deze tour hebben we ook weer nieuwe mensen ontmoet en kwamen we ook onverwachts mensen uit Cairns tegen, super leuk. Op dag twee hebben we een strandwandeling gemaakt, om vervolgens met de bus verder te gaan naar een mooi lookout point en een meertje, in een aboriginalbuurt. We kregen een leuk en interessant verhaal over aboriginals door een echte aboriginal, over hoe zij leven en hoe zij alles uit de natuur halen. Ook kregen we een rookritueel, waarbij onze karma’s gereinigd werden, oftewel, daarna kan er niks ergs meer met mij gebeuren, dus wees allen gerust ;) Deze man speelde vervolgens op zijn didgeridoo, heel tof hoe apart het geluid is dat daaruit komt en wat je er allemaal mee kan. Hopelijk krijg ik nog een kans om het te leren. Na deze tour zijn we teruggegaan naar Cairns, waar we een gezellige avond hebben gehad met onze roomies en een paar meiden die we tijdens de tour hebben leren kennen. Het leuke aan reizen op deze manier is dat ik veel mensen die ik ergens zie, ergens op de route weer tegen ga komen.

En toen was het de zaterdag waarmee ik mijn verhaal ben begonnen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik me echt super goed vermaak en leef met de dag en er alles probeer uit te halen. Wat een heerlijk leven! Ik geniet! En ik geniet ook nog steeds na van mijn skydive, kan er niet uitgesproken over raken haha, geweldig!!

Cheers!

Ps. Ik heb een Australisch nummer aangeschaft en ben te bereiken op 0061-40-3999650.

  • 11 November 2012 - 08:53

    Audrey:

    He Daantje,

    geweldig verhaal heb je geschreven en dat sky diven....dat doe ik je niet naar hoor! Lijkt me supergaaf maar ook wel heel eng. De waterval had ik natuurlijk al gezien, prachtige foto's. Ik ben straks benieuwd naar nog meer foto's van je reis. Geniet, maar dat doe je. XXX

  • 11 November 2012 - 09:12

    Melanie:

    Hey daan, wat super om te lezen zeg! En jeetje wat heb je al veel gedaan in die korte tijd. Echt super gaaf joh! Ben echt benieuwd naar de foto's en de film van ut skydiven natuurlijk! Lijkt me ook echt gaaf! Ben jaloers, Haha! Ook leuk dat je al een maatje hebt gevonden waar je veel activiteiten mee gaat doen!
    Geniet nog maar lekker! Enne.. Ik wacht op je volgende verhaal!

    Liefs mel

  • 11 November 2012 - 09:12

    Daniëlle Van Dijk:

    Enkele foto's staan inmiddels op facebook :D

  • 11 November 2012 - 09:19

    Elke:

    WAUW! Ik krijg kippenvel als ik jou verhaal lees! Geweldig, je kan ook echt lezen dat je aan het genieten bent! Prachtig! En die foto's, wat een zee, wat een uitzicht, wat een gezelligheid, wat een feest!
    Ben wel een beetje jaloers en heel erg benieuwd naar jouw filmpje van het sky diven :-).
    Top dat je je zo vermaakt! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    xx Elke

  • 11 November 2012 - 14:01

    304842:

    Wat schrijf je dat toch weer geweldig zeg, ik geniet helemaal mee en denk terug aan de tijd dat ik zo kon leven, van moment naar moment en door de tijdloosheid dat gelukzalige gevoel hebben. Het zal een tijd worden die je nooit meer zult vergeten!
    Ik zie je stralende ogen helemaal voor me, doe je best om niet al te schaapachtig te lachen (you now what i mean) ;-)

    Liefs van dat andere schaap.....

  • 11 November 2012 - 20:32

    Janneke:

    Awesome!! Je verhaal en je foto's! Door jouw manier van schrijven kan ik me helemaal inleven, ik reis als het ware met je mee... Wat heerlijk dat je ons laat meegenieten van je geweldige avontuur! Ook ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Dikke kus uit Cuijk (ncnooiiinngg)

  • 11 November 2012 - 23:10

    Ria:

    Hey meissie,

    wat heerlijk allemaal dat je zo geniet. En inderdaar wat doe je superveel in 1 1/2 week tijd.
    Ik ben benieuwd met hoeveel foto's, verhalen en ervaringen rijker, jij weer thuis komt.
    Maar daar wil je nog noet aan denken. Je bent immers net weg, al lijkt het zo toch al langer.
    Ik weet zeker dat alles supergaaf zal zijn, dus....
    heel veel plezier daar en we horen weer snel van je.

    Groetjes en een dikke knuffel van mam

  • 12 November 2012 - 01:14

    :

    Wat heerlijk! Maar als je dit schema aanhoudt ben je gesloopt als je terug komt en heb je 2 maanden nodig om weer bij te komen. In dat geval hebben we nog wel een leuke bestemming voor je;-)

  • 12 November 2012 - 16:59

    Tiny:

    Hey Danielle
    Als k dit allemaal lees dan kan ik je haast niet bijhouden,je hebt al zoveel gezien en gedaan en vooral het skydiven helemaal geweldig.
    Maar het is erg leuk om je verhalen te lezen en ben erg benieuwd naar de foto's
    groetjes Tiny

  • 13 November 2012 - 09:25

    Jos Grootjans:

    Hey Daniëlle! Gaaf verhaal. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het skydiven niet heb aangedurfd... ik snap niet hoe iemand uit een vliegtuig kan springen. Maar jij hebt het wel gedaan! Echt super van je.
    Het is echt leuk om je verhalen te lezen. Ik ben nu al een aantal weken onderweg, en doordat je zoveel nieuwe ervaringen opdoet, vergeet je af en toe hoeveel je eigenlijk al hebt meegemaakt. Jouw verhalen roepen goede herinneringen in mij op! Vooral blijven schrijven dus :)
    Fijn dat je iemand hebt gevonden om samen mee te reizen. Altijd prettig en gezellig om samen met iemand dingen te delen!
    Groetjes en nog veel plezier tijdens je reis,

    Jos.

  • 13 November 2012 - 17:09

    Ingrid:

    Waaaaw Daan, wat AWESOME allemaal !! Geniet er maar van, ik doe mijn winterjas wel weer aan zo. XX Ingrid

  • 13 November 2012 - 21:15

    Marja:

    Als ik lees wat je allemaal gedaan hebt kan ik me voorstellen dat terwijl je het typt je weer helemaal gaat stralen! Wat een gave belevenissen....en ik had het je gezegd.....mooi land......ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal en dat je geniet....dat is duidelijk en op afstand geniet ik met je mee XXXXXX

  • 14 November 2012 - 15:31

    Hilde:

    He Daan,

    Eindelijk ook een berichtje van mij! Wat super gaaf om te lezen zeg!!! Je hebt al zo veel gezien en gedaan in die korte tijd! En zo veel nieuwe mensen ontmoet! En zelfs een Larry-look-a-like gezien!! Al was Larry uit Miami geloof ik iets groter dan 30 cm en bestond hij vermoedelijk uit wat meer tape dan jouw krokodil in Australië ;-) En dat skydiven, ik krijg al hoogtevrees als ik je verhaal lees. Vreselijk!! Maar wel super stoer dat je het durfde en het ook nog leuk vond!!

    En wat leuk van die aboriginals, die aparte namen herinner ik me ook nog van toen ik er was. Werd er ook verteld dat je aboriginals niet mag fotograferen? Althans dat was toen bij ons zo omdat ze zich anders echt zo'n toeristische attractie voelen. Maar ik heb al aan je foto's gezien dat de aboriginals bij jou in de omgeving daar niet zo moeilijk over deden of gewoon een oogje dichtknepen ;-)

    Nou geniet van alle dingen die de komende tijd weer op het programma staan en ik ben benieuwd naar je volgende verslag!!!! Liefs!

  • 16 November 2012 - 23:31

    Rieky Van Eeden:

    Daniëlle,
    Wat boeiend om je verhalen te lezen, wat heb je al veel gezien en gedaan in deze paar weken. Het lijkt daardoor of je al veel langer wegbent. maar voor jou gaat dat natuurlijk supersnel. Zo ervaar ik dat tenminste ook met laura. Voor haar vliegt de tijd daar in Thailand. Wat ik ook jou wil meegeven: maak er een mooie tijd van, geniet van alles om je heen. We zullen straks benieuwd zijn naar jullie verhalen en foto's. Maar dat mag voor jullie nog een lange tijd duren. Veel reisplezier en ik zal je verhalen blijven volgen!!!

    Vele groetjes uit Vianen.

  • 21 November 2012 - 11:40

    304842:

    Hallo daar aan de andere kant, wij zitten hier te wachten op mooie, spannende, geweldige verhalen van jou!!!!!

    xxx

  • 24 November 2012 - 11:13

    Berdy:

    Hoi danielle, wat een verhaal, en wat een geweldige ervaring. Een tour in een tour. Mooi om te lezen dat je niet alles tot in detail van huis uit hoeft te plannen en dat het dan nog super wordt. Ik blijf je berichten volgen en kijk er naar uit. Heel veel plezier, geniet ze. Lieve groet, berdy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 20890

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

Australië

10 November 2007 - 16 Juni 2008

Curaçao

Landen bezocht: